امسال ۱۱ مرکز خرید مسوول خرید گندم از گندمکاران سیستان و بلوچستان هستند.

طوقیمعاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی جاری ۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است.

طوقی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی جنوب سیستان و بلوچستان عموماً در اوایل فروردین کار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور از مزارع کشاورزی این استان انجام می‌شود.

امان اله طوقی افزود: تا کنون بیش از ۱۸۰۰ هکتار از گندمزار‌های استان برداشت شده است و تاکنون کشاورزان این استان پنج هزار و ۴۰۰ تن گندم برداشت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت و مشارکت کشاورزان ۲۹ هزار هکتار معادل ۹۱ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفت است.

وی بیان کرد: شروع کار برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان با ۱۹ دستگاه کمباین آغاز شده و بتدریج تا ۶۰ دستگاه کمباین کار برداشت ادامه خواهد یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیمه اراضی گندم امسال نسبت به سال گذشته ۲ برابر رشد داشته و کشاورزان ۲۰هزار هکتار از گندمزار‌های خود را بیمه کرده‌اند.

برچسب ها: گندم جو ، جهادکشاوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۰۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
خداوند در قرآن کریم می‌فرماید:کشاورزان گنجینه های خداوند در زمین هستند، با این قیمت غیر کارشناسانه،که خود شما حساب کردین که گندم کیلویی ۱۷هزار برای کشاورز در میاد،پس آه و نفرین ما کشاورزان بر شما مسوولان بیسواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
الکی هنوزکه نرخ مشخص نشده یبار هم بگین گندم طعام ملته حمایت انسان دوستانه از قشر خدازده
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۲۰:۵۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
پدر کشاورز گندمکار رو در آوردید......دیگه چی مگید....دولت به جیب کشاورز هم رحم نکرد.....دوزدی در روز روشن کل دنیا بالا سی هزار تومان !!!!!! ایران از کشاورز بدبخت نصف قیمت میخوره!!!! یعنی سود کشاورز صفر.....صفر
آخرین اخبار