مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: عملیات آبرسانی به روستاهای زیان دیده از طرح قمرود الیگودرز در ۲ فاز منطقه انوج و منطقه مغانک این شهرستان در حال اجرا است.

یاسر اکبریان گفت: برای آبرسانی به این روستاها احداث ۲ تصفیه خانه در دستور کار قرار گرفته که تصفیه خانه منطقه انوج ساخته شده و به مرحله بهره برداری رسیده است.

اکبریان بیان کرد: طبق تفاهم نامه، مقرر شده است حدود ۴۰ روستای زیان دیده از طرح قمرود با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی استان با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در قالب جهاد آبرسانی از آب بهداشتی سالم بهره مند شوند.

وی افزود: در حال حاضر با اقدامات انجام گرفته، ۲۶ روستای زیان‌دیده از طرح قمرود و شهر شاپور آباد شهرستان الیگودرز به صورت آزمایشی تحت آبرسانی هستند.

وی تصربح کرد: در راستای آبرسانی به این روستاها و شهر جدید شاپورآباد با احداث تصفیه‌خانه انوج به ظرفیت ۶۰ لیتر بر ثانیه، احداث مخازن و اجرای خط انتقال، به‌زودی آبرسانی به این روستاها و شاپور آباد انجام خواهد گرفت و تا پایان اردیبهشت ماه جاری نیز مدار آبرسانی دائمی برای اهالی برقرار خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، پروژه‌های جهاد آبرسانی به روستاهای استان با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و با هدف محرومیت‌زدایی از روستاها با هزینه‌ای بالغ بر ۴۲۵ میلیارد تومان در حال اجرا است.

اکبریان اضافه کرد: آبرسانی به روستاهای زیان‌دیده از طرح قمرود نیز با هزینه‌ای بالغ‌ بر ۶۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد که تاکنون مبلغ ۲۸ میلیارد تومان از این میزان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه جهاد آبرسانی به ۴۰‌ روستای زیان دیده از طرح قمرود حدود ۱۵۰ کیلومتر لوله گذاری دارد، عنوان کرد: تاکنون ۴۵ کیلومتر از این مجموع لوله گذاری شده و مابقی آن هم در دست انجام است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، ۱۰۵ کیلومتر باقیمانده هم تا پایان سال لوله گذاری می شود.

وی با اشاره به اینکه تصفیه خانه مغانک هم دارای ۸۰‌ درصد پیشرفت فیزیکی است، ادامه داد: با آبرسانی به ۲۶ روستای زیان دیده از طرح قمرود و شهر جدید شاپورآباد الیگودرز، جمعیتی بالغ بر هشت هزار نفر از آب شرب سالم بهره مند خواهند شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.