استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش شود مردم مناطق تنگ تامرادی و سپیدار در شهرستان بویراحمد تا پیش از فصل سرما گاز دار شوند.

علی احمدزاده در مراسم آغاز به کار طرح گاز رسانی برخی روستاهای شهرستان بویراحمد گفت: در این طرح ۱۸ روستا در مناطق تنگ تامرادی و سپیدار گازدار می‌شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۹۶ درصد خانوار‌های روستایی شهرستان بویراحمد از نعمت گاز  بهره‌مند هستند گفت: این طرح گازرسانی با ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار و ۴۴ کیلومتر خط انتقال اجرا می‌شود.

 احمدزاده  افزود: شرکت گاز استان تلاش کند تا زمستان امسال، این روستا‌ها گاز دار شوند.

استاندار اضافه کرد: بنیاد مسکن مناطقی که طرح هادی ندارند را قبل از گازرسانی مشخص کرده و هیچ روستای بلاتکلیفی برای گازرسانی در دو منطقه تنگ تامرادی و سپیدار  باقی نماند.

او با بیان اینکه جاده این منطقه نیز نیازمند تعریض است، و راه و شهرسازی برای بهسازی آن پای کار بیاید، گفت: گازرسانی به روستا‌ها به نحوی باشد که مانع تعریض جاده نشود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه راهداری در تعریض جاده تنگ تامرادی همکاری کند، افزود: منطقه تنگ تامرادی منطقه ای تاریخی و گردشگرپذیر در استان کهگیلویه و بویراحمد است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

مدیرعامل شرکت گاز استان هم گفت: این روستا‌ها شامل چاه پازنان، چشمه بلوطک، چشمه تاکی، چشمه سرخ برقولنگ علیا، بید برزه سفیدار، بید میدان، دو روه راجونه کاری، گوراب، مله جی آب باریک، نسه اله داد، نسه سفلی، نسه علیا، نسه محمدطاهر، نسه مذکور و نصراله، کون سرخو، کوه پهن سفلی است.

بهادران افزود: با بهره برداری از این طرح گازرسانی ۵۲۷ خانوار با ۲ هزار و ۱۵۰ نفر جمعیت در این ۱۸ روستا از سوخت گاز طبیعی برخودار می‌شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با اجرای این طرح گازرسانی علاوه بر ایجاد آرامش و رفاه برای مردم هرص‌های جنگلی منابع طبیعی نیز حفظ می‌شود.

مهدی روشنفکر در خصوص مشکلات جاده سازی در مناطق سخت گذر افزود: یک کیلومتر جاده سازی در این مناطق به ازای ۴۰ کیلومتر جاده سازی در مناطق کویری هزینه بردار است.

روشنفکر اضافه کرد: با نماینده مردم نورآباد استان فارس و استاندار کهگیلویه و بویراحمد جلساتی برگزار می‌شود و در خصوص ایجاد جاده در این منطقه هماهنگی و برنامه ریزی‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: مجلس در زمینه ارائه خدمات به روستا‌ها طرح‌های ویژه‌ای دارد که مردم کهگیلویه وبویراحمد با مسیر‌های سخت گذر نیز از این موضوع بهره مند می‌شوند.

همچنین با حضور استاندار و جمعی از مسئولان  ساختمان مرکز خدمات جامع سلامت شهید صدیقی نقاره‌خانه در شهرستان بویراحمد افتتاح شد.

مهدوی مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد زیربنای این ساختمان را ۴۰۰ متر مربع و اعتبار هزینه شده را برای ساخت آنرا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در این مرکز سلامت خدمات دندانپزشکی، مامایی، پزشک عمومی وتزریقات به مردم نقاره خانه ارائه می‌شود.

در ادامه این سفر استاندار به همراه مسئولان استانی و شهرستانی از برخی روستا‌های اطراف سپیدار و تمنک بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفتند و راهکار‌های لازم برای رفع مشکلات و درخواست‌های مردم را ارائه کردند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.