اعتراف متهمان به ۳۰۰ فقره کلاهبرداری تلفنی

فرمانده انتظامی البرز گفت: با تلاش ماموران پلیس فتا شهرستان فردیس، اعضای باند خانوادگی کلاهبرداری تلفنی شناسایی، و متهمان به ۳۰۰ فقره کلاهبرداری اعتراف کردند.

سردار "حمید هداوندگفت: به دنبال ارجاع چندین پرونده کلاهبرداری به پلیس در سطح شهرستان فردیس، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه ماموران حکایت از این داشت که کلاهبرداران در ساعات پایانی شب با مالباختگان تماس گرفته و با حالت اضطراب و گریان خود را از اقوام نامبردگان معرفی می‌کردند و با بیان اینکه الان قادر به صحبت کردن نیستند سوژ‌های خود را به سمت صحبت کردن از طریق پیامک می‌کشانند و از این طریق درخواست مبالغی به عنوان قرض کرده و یا از طرفی با شناسایی فروشندگان اقلام دست دوم در سایت‌های دیوار و شیپور شماره کارت‌های آن‌ها را برای خرید دریافت و به مالباختگان پرونده برای واریز وجه رسید جعلی می‌دادند.
فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: در ادامه علیرغم برجای نماندن هیچ گونه ردی از متهمان، اما با تلاش‌های شبانه روزی و به کارگیری اقدامات فنی و پلیسی کاراگاهان پلیس فتا، اعضای باند خانوادگی کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی شناسایی و در چند عملیات جداگانه ۴ نفر در این زمینه دستگیر شدند.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات تکمیلی به انجام ۳۰۰ فقره کلاهبرداری از این طریق اقرار کرده اند، گفت: تاکنون با تلاش ماموران پلیس فتا ۲۰نفر از مالباختگان پرونده شناسایی و تلاش برای شناسایی سایرین ادامه دارد.
سردار هداوند در پایان از شهروندان درخواست کرد تا از واریز سریع وجوه به حساب افراد ناشناس که خود را با شیوه و شگرد‌های خاص از بستگان معرفی می‌کنند،خودداری کرده و پس از اطمینان کامل وجوه را جابجا کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.