آیت الله علم الهدی:

دشمن از کمبود معلم پرورشی در مدارس سوء استفاده می‌کند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۰ سال است که همه می‌دانند فقر شدید معلم پرورشی در مدارس وجود دارد اما وقتی تلاشی برای حل این مساله صورت نمی‌گیرد معلوم است که دشمن از همین خلأ استفاده می کند و فرزندان عزیز ما را در جنگ شناختی اخیر خود فریب می دهد.

 آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مشهد گفت: اگر می‌خواهید دانشگاه، جامعه و حتی دولت را درست کنید، باید آموزش و پرورش را درست کنید.

وی با بیان این که امروزه در حساس‌ترین مقطع از تاریخ آموزش و پرورش هستیم افزود: به‌موازات این که سقوط همه‌چیز می‌تواند از آموزش و پرورش آغاز شود، تعالی و شکوفایی نظام و انقلاب هم در گرو سازمان‌دهی نظام تعلیم و تربیت است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: معلمی در بین هنرها همچون خراطی کردن است عملی که به حوصله و تخصص نیاز دارد و برای مشاهده ثمره آن باید صبر کرد تا کار به سرانجام برسد. این مساله موضوع مهمی است. مسوولان ما هم باید توجه داشته باشند که به‌موازات عرصه‌های مهم دیگر، اگر بنا بر اصلاح نقایص و ارتقای کشور را داریم، آموزش و پرورش هم از جمله ظرفیت‌هایی است که باید به آن به‌صورت ویژه توجه شود.

علم الهدی افزود: اگر مسوولی بخواهد به نفع مردم کار کند و کار نظام را به پیش ببرد نباید ملاحظه خستگی خود، ظرفیت محدود نیروی انسانی یا کمبود بودجه را داشته باشد بلکه به معنای واقعی کلمه با تمام توان به میدان بیاید.

وی در تشریح وظایف دولت در شرایط کنونی کشور تصریح کرد: امروزه ۲ تکلیف و مسوولیت بر دوش وزیران و اعضای کابینه وجود دارد؛ یکی این که ظرفیت تلاش شبانه‌روزی را در خود به وجود بیاورند و دوم آن‌که نیروهای جهادی را به کار بگیرند.

امام جمعه مشهد گفت: باید این بینش در سیاست‌گذاری‌های ما وجود داشته باشد که پیشرفت در گرو کار جهادی است و از خدا می‌خواهیم که به مسوولان وزارت آموزش و پرورش توفیق دهد تا سر و سامانی به وضعیت این نهاد مهم و اثرگذار بدهند و شرایط را در مسیر رشد هدایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.