با حضور رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان، شورای حل اختلاف تخصصی علم و فناوری صبح امروز در محل اتاق بازرگانی استان افتتاح شد.

در آئین افتتاح این شورا کرم شیخ پور معاون قضایی دادگستری و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان با بیان اینکه روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی در دادگستری صرفاً بر اساس فرآیند‌های قانونی صورت می‌پذیرد اظهار کرد: ملاک عمل در شورا‌های حل اختلاف رسیدن به تفاهم و رضایت طرفین است و این موضوع به نسبت احکام و آراء دادگستری دارای اثرات به مراتب پایدارتری در میان مردم است. 

وی افزود: با توجه به اینکه علم قاضی محدود در علوم قضایی است لذا ایشان می‌بایست برای حصول نتیجه در امور غیر حقوقی موضوع را به کارشناس مربوطه ارجاع دهد که البته باز هم نتایج حاصله از این امر در مقایسه با کار شورا‌های حل اختلاف تخصصی، اثرگذاری کمتری میان اصحاب دعوا خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان در ادامه با اشاره به دستورالعمل ابلاغی قوه قضائیه جهت تشکیل شورا‌های تخصصی رسیدگی کننده به اختلافات حوزه علم و فناوری اظهار کرد: بر اساس رایزنی‌ها و مشورت‌های صورت گرفته با رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان مقرر شد شورای تخصصی علم و فناوری استان در اتاق بازرگانی تشکیل و آغاز به کار کند. 

وی تصریح کرد: وظایف شورای حل اختلاف علم و فناوری در راستای اجرای ماده ۹ قانون جهش تولید مصوب سال ۱۴۰۱ در دو حوزه حقوقی و کیفری تعریف شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار