مقام‌های منطقه آلبرتای کانادا به دنبال وقوع آتش سوزی بی سابقه جنگل‌ها در منطقه، ضمن تخلیه فوری مناطق مسکونی وضعیت اضطراری اعلام کردند.

مقام‌های کانادا امروز یکشنبه از وقوع ۱۱۰ آتش سوزی فعال در آلبرتا خبر دادند که گفته می‌شود تا به حال حدود ۳۶ مورد از این آتش سوزی‌ها کنترل شده و بقیه در حال پیشروی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های جنگلبانی آلبرتا می‌گویند وزش باد‌های شدید و جریان هوای بسیار گرم در منطقه کار را برای آتش نشانان برای کنترل آتش سوزی دشوار کرده است.

به گفته کریستی تراکر، مدیر بخش اطلاع رسانی جنگلبانی آلبرتا، آتش نشانانی از اونتاریو و کِبک برای مهار این آتش سوزی گسترده به آلبرتا آمده اند.

گزارش‌های خبری حاکیست تا به حال بیش از ۲۴ هزار نفر به دلیل شدت آتش سوزی در منطقه مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند. همچنین به دلیل پیشرفت آتش سوزی و وخیمتر شدن اوضاع منطقه ای، مقامات در این استان وضعیت اضطراری اعلام کرده اند.

درحالی که غرب کانادا تا هفته گذشته یک بهار سرد را تجربه می‌کرد؛ افزایش سریع ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما، بالاتر از میانگین در این وقت از سال، به بروز همزمان آتش‌سوزی جنگلی و وقوع سیل منجر شده است. دو سال پیش وقوع پدیده آب و هوایی «گنبد گرمایی» (Heat dome) در بریتیش کلمبیا، آتش سوزی‌های گسترده و مرگ صد‌ها تن را به دنبال داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
باید سازمان جهانی آتش نشانی تشکیل بشه و با هواپیماها و هلیکوپترهای آب پاش آتیش سوزی های بزرگ رو فورا خاموش کنه
آخرین اخبار