پویش حمایت از زوج‌های نابارور در هفته اول خرداد برگزار می‌شود.

پویش حمایت از زوج‌های نابارور  با هدف برجسته کردن اهمیت حمایت از زوج‌های نابارور در تحقق سیاست‌های جمعیتی کشور طراحی شده و برای دهمین سال متوالی، از ۳۰ اردیبهشت تا ۵ خرداد ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

با توجه به شیوع حدود ۲۰ درصدی ناباروری در کشور، حمایت‌های همه‌جانبه از زوج‌های نابارور، از جمله افزایش آگاهی درباره علل و درمان‌های ناباروری، افزایش پوشش بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری، اصلاح نگرش‌ها و باور‌های نادرست درباره ناباروری در جامعه و معرفی امکانات و دستاورد‌های کشور در این زمینه می‌تواند نقش مهمی در تحقق سیاست‌های جمعیتی کشور ایفا کند.

حمایت از فرزندآوری و زوج‌های نابارور، سن و باروری، حفظ باروری، باور‌های نادرست درباره ناباروری، عوامل خطر ابتلاء به ناباروری و راهکارها، ملاحظات روانشناختی در ناباروری، سلامت باروری و اطمینان از تولد فرزند سالم و جمعیت، خانواده و فرزندآوری به عنوان محور‌های اصلی روزشمار این پویش در نظر گرفته شده‌اند.

آگاهی‌رسانی درباره ابعاد مختلف ناباروری در رسانه‌های اجتماعی، ارائه خدمات تشخیصی اولیه رایگان به زوج‌های نابارور در مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا و فراخوان و مسابقه بهترین عکس با موضوع ناباروری از جمله برنامه‌های این پویش است.

آگاهی‌رسانی درباره ابعاد مختلف ناباروری و حمایت از زوج‌های نابارور در زمره مسئولیت اجتماعی تلقی می‌شود و مراکز، نهاد‌ها و رسانه‌هایی که به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی خود مایل به همکاری در این پویش هستند، می‌توانند با واحد روابط عمومی پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار