رئیس دامپزشکی شهرستان رزن از کشف و توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۶۷ رأس دام قاچاق در این شهرستان خبر داد.

بهروز شیرزادی گفت: به منظور اجرای طرح مبارزه باقاچاق کالا وارز با اولویت مبارزه با قاچاق دام زنده، کارشناس مستقر در پست قرنطینه بین راهی شهرستان رزن حین گشت زنی در جاده رزن به تهران به یک دستگاه کامیون حامل دام قاچاق مشکوک و آن را متوقف کردند. 

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد راننده هیچ گونه گواهی حمل بهداشتی معتبری برای حمل دام نداشته و قصد داشته بار دام خود را از استان‌همدان به سمت استان گیلان منتقل کند. 

رئیس دامپزشکی شهرستان رزن تصریح کرد: در بازرسی از داخل کامیون مشکوفه، ۶۷ رأس گوسفند قاچاق، کشف و سپس ضمن توقیف کامیون مذکور، طی هماهنگی با مقام قضایی شهرستان، دام مکشوفه تحویل مأموران نیروی انتظامی شهرستان شد. 
شیرزادی با بیان اینکه ارزش ریالی قاچاق دام زنده فوق را بر اساس برآورد کارشناسان سه میلیارد ریال دانست و افزود: در نهایت راننده به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان رزن شد.

او با اشاره به برگزاری کلاس آموزشی تب کریمه کنگو ویژه قصابان در شهرستان گفت: با هدف افزایش آگاهی‌های متصدیان قصابی‌های شهرستان در زمینه بیماری‌های مشترک همچون تب کریمه کنگو وسایر بیماری‌های مشترک یک دوره کلاس آموزشی با حضور متصدیان قصابی‌ها در اداره دامپزشکی رزن برگزار شد. 

رئیس دامپزشکی شهرستان رزن با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک مهم بوده که به طور قطع با ارتقاء سطح آگاهی‌های قصابان، می‌توان از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد، افزود: در این کلاس آموزشی متصدیان قصابی‌ها با روند کامل ذبح دام در کشتارگاه آشنا شدند و اطلاعات مفیدی به منظور استفاده از لباس کار، کلاه و دستکش و چکمه مناسب هنگام کار به منظور جلوگیری از ابتلا به این بیماری‌ها کسب کردند. 

شیرزادی افزود: خوشبختانه موردی از تب کریمه کنگو در شهرستان نداشته ایم و گزارش نشده است.

برچسب ها: دامپزشکی ، دام قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار