روسیه هواپیمای لهستانی را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرد

وزارت دفاع رومانی ادعا کرد یک جنگنده روسی، هواپیمای لهستانی مربوط به آژانس مرز‌های خارجی اروپا را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرده است.

رومانی از رهگیری یک هواپیمای لهستانی در روز جمعه بر فراز دریای سیاه توسط یک هواپیمای جنگنده روسی سوخوی ۳۵ خبر داد. این وزارت خانه با اشاره به اینکه هواپیما در حال مأموریت برای فرونتکس (آژانس مرز‌های خارجی اروپا) بوده و مدعی شد این «رفتار مسکو تهاجمی و کاملا غیرقابل قبول» است.

وزارت دفاع رومانی شنبه در بیانیه‌ای ادعا کرد: «یک هواپیمای متعلق به مرزبانی لهستان که با همکاری بخارست در حال گشت زنی عادی بود، قربانی مانور‌های خطرناک مکرر از سوی یک خلبان روس غیرمسئول شد.»

این هواپیما با از دست دادن ارتفاع اولیه و مواجهه با مشکلات جدی کنترل به علت «تکان‌های» ناشی از شرایط ایجاد شده، توانست در رومانی به زمین بنشیند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رومانی ادعا کرد این حادثه گواه دیگری است بر رویکرد تحریک آمیز روسیه در دریای سیاه.

آژانس مرز‌های خارجی اروپا «فرونتکس» به تماس خبرگزاری فرانسه برای توضیح در خصوص این ماجرا پاسخ نداد. گارد مرزی لهستان نیز از اظهارنظر خودداری کرد و اظهار داشت که بیانیه‌ای روز یکشنبه منتشر خواهد شد.

به گفته مقامات رومانی، هواپیمای لهستانی غیرمسلح که بر خطر مهاجرتی نظارت می‌کرد، حدود ۶۰ کیلومتری شرق حریم هوایی رومانی، در حریم هوایی بین المللی بود.

این هواپیما از ۱۹ آوریل در رومانی مستقر است و تا ۱۷ مه در چارچوب عملیاتی سازماندهی شده از سوی رومانی و هماهنگ شده از سوی فرونتکس در آنجا خواهد ماند. اسپانیا و سوئد نیز در این عملیات حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار