مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: ۳ هزار و ۷۶۳ خانوار دارای فرزند چند قلو در خوزستان تحت پوشش و حمایت بهزیستی خوزستان قرار دارند.

نهران کریمیان گفت: از ۳ هزار و ۷۶۳ خانوار دارای فرزند چند قلو شامل سه هزارو ۵۱۱ خانوار دارای فرزند ۲ قلو، ۲۳۸ خانوار دارای فرزند سه قلو و ۱۴ خانوار دارای فرزند چهار قلو هستند.

او می‌گوید: تاکنون خانوار‌های دارای فرزند پنج قلو و بالاتر در خوزستان به بهزیستی گزارش نشده است، سازمان بهزستی با هدف توسعه عدالت اجتماعی و کاهش مشکلات ناشی از تولد همزمان چند قلو‌ها برای خانواده ها، برنامه حمایتی را تدوین کرده است.

کریمیان گفت: حمایت ازخانواده‌های فرزندان دو قلو با دهک در آمدی یک تا هفت تا پایان ۶ سالگی صورت می‌گیرد، تمامی خانوار‌هایی با چنین شرایطی، می‌توانند به منظور بهره‌مندی از این حمایت‌ها با ارایه مدارک به مراکز بهزیستی و یا مراکز مثبت زندگی در محلات مراجعه کنند.

مدیر کل بهزیستی خوزستان ادامه‌داد: خانواده‌های دارای فرزندان سه قلو و بیشتر نیز فارغ از تاثیر دهک درآمدی از بدو تولد تا پایان ۶ سالگی می‌توانند از تسهیلات بهزیستی و خدمات مستمری برخوردار شوند.

او گفت: تامین بخشی ازشیر خشک فرزندان تا سن یک سالگی، پرداخت تسهیلات اشتغال، پرداخت کمک موردی برحسب نیاز و خدمات مشاوره نیز از جمله این حمایت‌ها است.

کریمیان ادامه‌داد: خانواده‌های چند قلو با حمایت دولت و در راستای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب از حمایت‌های لازم جهت کاهش چالش‌های ناشی ازتولد همزمان ۲ یا چند فرزند در خانواده و کمک به تسهیل روند رشد و برقراری نظم و توازن مالی خانواده از طرح‌های حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

برچسب ها: بهزیستی ، دو فرزند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار