برخورد جدی با افرادی که اقدام به چیدن و فروش لاله واژگون می کنند

رئیس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه "لاله واژگون" نیاز به مراقبت دارد، گفت : با افرادی که اقدام به چیدن و فروش لاله واژگون کنند، برخورد جدی می‌شود.

وحید عزیزی رئیس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به تحت حفاظت بودن لاله واژگون در استان، گفت : آموزش و اخطار‌های لازم را به مردم محلی برای حفاظت از لاله واژگون داده ایم.

عزیزی افزود: برای حفاظت از لاله واژگون، در رویشگاه‌های این گونه گیاهی اعلام قُرُق کرده و اجازه ورود دام را برای چرا نمی‌دهیم. 

رئیس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه چیدن لاله واژگون نابودی این گونه گیاهی را در پی دارد، از مردم استان خواست مراقب این گونه در معرض خطر انقراض باشند و از چیدن آن خودداری کنند.

عزیزی افزود: با کندن لاله واژگون، پیاز و ساقه اصلی گیاه هم کنده می‌شود و در نهایت گیاه اصلی به طور کامل از بین می‌رود.

وی یادآور شد: چیدن این گل برای نگهداری در منزل به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چون عمر گل لاله واژگون کوتاه است و خیلی زود از بین می‌رود.

عزیزی با تاکید بر اینکه خرید و فروش لاله واژگون در بازار تخلف است، گفت: با افرادی که بخواهند لاله واژگون خرید و فروش کنند، برخورد جدی می‌شود.

وی سپس وضعیت حال حاضر رویشگاه‌های لاله واژگون را در استان خوب ارزیابی کرد و افزود: با کار‌های حفاظتی که انجام شده، این گونه مهم گیاهی هم اکنون سیر انقراضی ندارد.

عزیزی عمده رویشگاه لاله واژگون در استان را ارتفاعات شهرستان دالاهو عنوان کرد و افزود: در شهرستان‌های روانسر، سنقروکلیایی و صحنه هم لاله واژگون می‌روید.

عزیزی اردیبهشت ماه را فصل گل‌دهی لاله واژگون در زیستگاه‌های استان عنوان کرد و افزود: مدت گل دهی این گونه گیاهی کوتاه بوده و نهایتا تا اواخر خرداد گل‌دهی دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.