سانا در یک قدمی پارک‌های بزرگ

مسوول مرکز نگهداری حیات وحش پارک شهید چمران کرج اعلام کرد: سانا توله شیر سفیدآفریقایی که آبان ماه سال گذشته در با غ گل‌های کرج متولد شد اکنون در یک قدمی حضور در مکان‌های بزرگ قرار دارد.

شیردل نوری مسوول مرکز نگهداری حیات وحش پارک شهید چمران کرج گفت: این توله شیرآفریقایی به لحاظ سلامتی در وضعیت خوبی قرار دارد و پس از دریافت آخرین واکسن خود به پارک محیط بان کرج انتقال می‌یابد تا در فضای آزاد قدم بزند.

وی گفت: اکنون روزانه تعداد زیادی از دوستداران محیط زیست به دیدار سانا می‌آیند و از این توله شیر زیبا از پشت حفاظ‌ها دیدن می‌کنند.

مسوول مرکز نگهداری حیات وحش پارک شهید چمران کرج در خصوص آخرین وضعیت تخم گذاری مار پیتون این پارک گفت: حدود ۳۰ تخم این مار در دستگاه‌های ویژه تکثیر نگهداری می‌شوند و بچه مار‌ها نیز تا ۲۰ روز آینده سر از تخم بیرون خواهند آورد.

وی یادآور شد: اکنون نیز بیش از ۵۰۰ جانور از گونه‌های مختلف در پارک شهید چمران کرج نگهداری می‌شوند و امیدواریم فضایی بزرگتر برای نگهداری این جانوران از سوی شهرداری کرج اختصاص یابد.

در مرکز حیات وحش پارک شهید چمران کرج گونه‌های مختلف پرندگان زینتی و وحشی، حیوانات وحشی همچون خرس، گرگ و روباه و همچنین انواع حیات وحش سم دار همچون کل و بز وحشی، آهو و گوزن نگهداری می‌شود.

حدود سه سال پیش ۲ قلاده شیر سفید از آفریقای جنوبی به استان البرز انتقال یافت که در مجموعه مرکز نگهداری حیات وحش پارک شهید چمران کرج نگهداری می‌شوند.

شیر ماده به نام «دنا» در سن سه سال و پنج ماهگی توله خود را به دنیا آورد، اما توله از طرف مادر پذیرفته نشد.

پیش از متولد شدن سانا، موسسه بین المللی «انسان، طبیعت و حیات وحش» اقدام به خرید و واردات شیرخشک، واکسن و مکمل‌های مخصوص برای این توله شیر سفید کرد.

برچسب ها: توله شیر ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۲۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا فقط یک عکس؟
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۱۹:۵۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
مافیا ترتیب اینو هم میدن... وقتی که قشنگ اون رو مشهور کنن.
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۵:۴۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
توروخداولشون کنید برن این حیوونای بدبخت رو عکس بچه شیر رودیدم دلم سوخت براش.
خودمون گشنه ایم چیزی نداریم بخوریم وای بحال این بدبخت ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
تو عكس معلومه چقدر حالش خوبه D-: