رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: اجرای طرح پزشک خانواده که در راستای افزایش عدالت در زمینه سلامت جامعه هدف گذاری شده، نیازمند آگاهی بخشی و اطلاع رسانی اصحاب رسانه است.

سید منصور تقویرییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه یکی از اهداف اصلی طرح پزشک خانواده را ارتقا وضعیت بهداشتی و درمانی آحاد جامعه دانست و اظهار داشت: نقش رسانه‌های گروهی در ایجاد، ترویج و تقویت سبک زندگی سالم بسیار مهم و تعیین کننده است.

وی کاهش هزینه‌های درمانی مردم، پوشش همگانی سلامت و دسترسی عادلانه به بهداشت در سطح جامعه را از مزایای مهم طرح پزشک خانواده اعلام کرد.

تقوی با اشاره به برنامه ریزی این نهاد در راستای اجرای این طرح افزود: طرح پزشک خانواده از اوایل تیرماه در این شهرستان اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد:در طرح پزشک خانواده که ارتقا بسیار خوبی در شاخص‌های سلامت مردم خواهد داشت، هر ۳ هزار نفر از جمعیت شهری تحت نظارت یک پزشک قرار می‌گیرد و همچنین هر هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت تحت نظارت یک مراقب سلامت خواهد بود.

تقوی تصریح کرد: در این طرح تمام شاخص‌های سلامت افراد چک می‌شود و قند خون و فشار خون مورد غربالگری قرار گرفته و در صورت نیاز به پزشک متخصص ارجاع داده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.