۱۸۰ میلیارد ریال وام به فعالان صنایع دستی و کارآفرینان خوزستان پرداخت شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: در راستای حمایت از فعالان صنایع دستی و کارآفرینان سال گذشته از محل تسهیلات مشاغل خانگی به ۲۶۰ صنعتگر به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال وام پرداخت شد. 

شکراله قاسمی می گوید: گیرندگان تسهیلات در رشته‌های مختلفی همچون گلیم بافی، بافتنی‌های سنتی، کپوبافی، حصیر و بوریا بافی، چوقا بافی، معرق چوب، سفالگری سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم دوزی، زیور آلات سنتی، کاشی سنتی، دوخت البسه محلی فعالیت می‌کنند.

او گفت: با پرداخت این تسهیلات برای ۱۲۰ نفر از محل تسهیلات تبصره ۱۸ و ۲۶۰ نفر از محل تسهیلات مشاغل خانگی شغل ایجاد شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به مجوز‌های صادر شده برای صنعتگران خوزستان گفت: سال گذشته در بخش تولیدات انفرادی برای سه هزار و ۳۰۰ نفر، کارگاه تولیدی ۲۰ فقره پروانه و ۸۶۶ کارت شناسایی صنعتگری صادر و تمدید شده است.

به گفته قاسمی آموزش رایگان صنایع دستی ازدیگر اقدامات انجام شده است ۲ هزار و ۴۹ نفر در کارگاه‌های آموزش کوتاه مدت عمومی صنایع دستی و ۶۰۰ نفر در کارگاه‌های آموزش تخصصی شاغلان شرکت کردند. همچنین به ۸۰۰ نفر از زندانیان استان در دوره‌های آموزشی صنایع دستگی شرکت کردند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در امر اشتغال زایی گفت: این دوره‌ها در شهر‌های مختلف خوزستان با هدف ارتقاء کیفی محصولات صنایع دستی برای هنرجویان و علاقمندان در رشته‌های مختلف برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.