انتقال مستمر حدود ۲۷۴ میلیارد مترمکعب گاز در سال ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از انتقال حدود ۲۷۴ میلیارد مترمکعب گاز شیرین و تحویل آن به مصرف‌کننده‌های مختلف در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

غلام‌عباس حسینی در تشریح اهم اقدامات انجام شده از سوی این شرکت در سال ۱۴۰۱، گفت: راهبرد‌های عملیاتی و مدیریتی شرکت انتقال گاز در چارچوب مأموریت این سازمان، طرح‌ریزی و عملیاتی شده؛ بر این اساس، حرکت شرکت در مسیر راهبردی انتقال مستمر گازطبیعی به‌عنوان رسالت اصلی این شرکت، حرکتی مستمر و رضایت‌بخش بود.

حسینی افزود: شرکت انتقال گاز ایران در سال ۱۴۰۱، موفق به انتقال حدود ۲۷۴ میلیارد مترمکعب گاز شیرین و تحویل آن به مصرف‌کننده‌های مختلف شده که نسبت به سال ۱۴۰۰، حدود ۲ درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: در سایر شاخص‌های مربوط به انتقال گاز، مانند صادرات، واردات، تزریق به چاه، تحویل به شرکت‌های گاز استانی و ذخیره‌سازی؛ خوشبختانه همه شاخص‌ها مثبت بوده است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در رابطه با عمده تعمیرات انجام شده در سال ۱۴۰۱ از سوی این شرکت، گفت: نگهداری و تعمیرات خطوط و تأسیسات به صورت سالیانه با هدف حفظ آمادگی تجهیزات و انتقال حداکثری و هماهنگ با شرایط تولید گاز، توسط مدیریت دیسپچینگ ملی گاز تصویب شده و توسط مناطق دهگانه اجرا می‌شود.

به گفته حسینی، در سال ۱۴۰۱ همکاران تلاشگر در ۱۰ منطقه عملیاتی و ستاد شرکت، تعمیرات ۴۴ دستگاه توربین و ۶۳ دستگاه کمپرسور گاز را با موفقیت به اتمام رساندند. همچنین جهت حفظ پایداری شبکه انتقال گاز، انجام چندین مورد جابجایی Core Engine در سطح ناوگان و استفاده از توربین‌های پشتیبان نیز عملیاتی شد.

او با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش نگهداری و تعمیرات خطوط لوله گاز، گفت: در حوزه خطوط لوله، تعمیرات گسترده خطوط سوم، چهارم و هفتم سراسری و خط سرخس/نکا منتج از نتایج پیگرانی هوشمند سال ۱۴۰۰ انجام شد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: ایمن‌سازی خطوط لوله در حوزه منطقه ۹ عملیات انتقال گاز، به‌رغم رودخانه‌های خروشان در سطح منطقه مذکور، در دستور کار شرکت بوده که خوشبختانه در موعد برنامه‌ریزی شده به اتمام رسیده است.از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به عملیات تعمیق این خط لوله و اتصال نهایی آن در بستر رودخانه اشاره کرد. همچنین عملیات پیگرانی هوشمند در خطوط مختلف سراسری و مناطق عملیاتی انجام یا در مرحله فرآیند پیمان‌سپاری است.

برچسب ها: گازر ، گازرسانی شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار