مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس با بیان اینکه همه تمهیدات برای عبور موفق از تابستان پیش رو بدون خاموشی برق اندیشیده شده است، گفت: تابستان گرم و پرمصرف را بدون خاموشی برق پشت سر می‌گذاریم.

یدالله حقیقی در نشستی با حضور رییس کل دادگستری استان فارس و اعضای شورای قضایی این استان برخی از شاخص‌های تامین و انتقال برق در استان فارس و جنوب کشور را تشریح کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس با ارائه گزارشی از وضعیت راهبردی و استراتژیک استان فارس و جنوب کشور در تامین و انتقال برق اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد از خطوط گاز کشور از منطقه فارس و جنوب کشور می‌گذرد و با توجه به وابستگی شدید زیر ساخت‌های صنایع گاز و برق به یکدیگر، فعالیت همکاران شرکت برق منطقه‌ای فارس در این عرصه شاخص ساز است.

حقیقی، وجود تنها نیروگاه اتمی کشور در استان فارس و در منطقه مدیریت برق منطقه‌ای را عرصه‌ای مهم و تعیین کننده برای مدیریت تامین و انتقال برق در کشور دانست و گفت: تامین یک هزار مگا وات برق در این نیروگاه فصل جدیدی از اقدامات جهادی برای تامین و انتقال برق در این منطقه ایجاد کرده است.

او همچنین استان فارس را کارگاه ایجاد امنیت انرژی در جنوب کشور دانست و ادامه داد: استان فارس و جنوب کشور شاهراه تبادل برق و انرژی قلمداد می‌شوند از این فعالیت منسجم، هدفمند و تاثیرگذار در این منطقه بسیار حائز اهمیت است.

حقیقی با ارائه گزارشی از ظرفیت نیروگاهی تحت پوشش در استان فار س و جنوب کشور گفت: ظرفیت اسمی نیروگاه‌های این منطقه بیش از ۸۳۰۰ مگاوات است، نیروگاه‌های جهرم، کازرون، اتمی بوشهر، عسلویه، پارس جنوبی، فارس، حافظ، شیرینو، گناوه، مبین و دیگر نیروگاه‌های بیشترین ظرفیت اسمی را در استان فارس و جنوب کشور دارند.

او؛ ظرفیت تولید انرژی‌های تجدید پذیر در استان فارس و جنوب کشور را نیز ۷۳ مگاوات برآورد کرد و با بیان اینکه نیروگاه‌های گاز سوز نیز ۱۴۸ مگاوات ظرفیت اسمی دارند افزود: به رغم آنکه استان فارس و جنوب کشور شرایط روز‌های آفتابی مناسبی دارند، اما ظرفیت‌های نصب شده در این عرصه برای تولید انرژی خورشیدی رضایت بخش نیست و می‌طلبد با افزایش سرمایه گذاری‌ها شرایط بهتری برای بهره گیری از توانمندی‌ها و استعداد‌های موجود فراهم شود.

رئیس شورای انسجام بخشی مدیران وزارت نیرو در فارس همچنین با ارائه گزارشی از تامین و انتقال برای برق تولیدات صنعتی و چرخش چرخ صنعت در فارس و جنوب کشور، در ادامه متوسط بار سالانه صنایع را حدود یک هزار و ۱۱۷ مگاوات برآورد کرد و گفت: اقدامات از سال ۱۳۹۸ در این عرصه سیر صعودی پیدا کرد و اکنون شرایط نسبتا مناسبی برای تامین برق صنعتی در فارس فراهم است.

او همچنین با ترسیم سیمای مصرف برق صنایع منطقه گفت: در استان فارس و جنوب کشور در مجموع ۵۱ صنعت برزگ مستقر است که یک هزار و ۱۱۷ مگاوات برق مصرف می‌کنند، این صنایع شامل یک واحد آلومینیوم با مصرف برق ۴۵۵ مگاوات، ۱۳ کارخانه سیمان با مصرف برق ۱۶۰ مگاوات، ۲ طرح تولید فولاد با مصرف برق ۲۱۵ مگااوات، و ۳۵ صنعت بزرگ دیگر با مصرف برق ۲۴۷ مگااوت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.