رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از تقویت سامانه بارشی که از فردا (۱۹ اردیبهشت) کرمانشاه را تحت تاثیر قرار می‌‎دهد و صدور هشدار سطح نارنجی خبر داد.

سعید قاسمی رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به سامانه بارشی که از فردا (سه شنبه) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت : بررسی نقشه‌ها تا این لحظه حاکی از تقویت این سامانه و افزایش بارش حاصل از آن است.

وی با بیان اینکه پیک بارش ناشی از این سامانه را از عصر فردا تا ظهر روز چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت) داریم، افزود: این موج از بعدازظهر چهارشنبه از کرمانشاه خارج خواهد شد.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: عمده بارش این سامانه را در نواحی شمالی و شرقی استان از جمله شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، اسلام آبادغرب، دالاهو، صحنه، کنگاور، هرسین، سنقر و خود کرمانشاه خواهیم داشت.

به گفته قاسمی، پیک بارش منطقه شمال استان در نواحی اورامانات بین ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر و پیک نواحی شرقی بین ۱۵ تا ۲۰ میلی‌متر پیش‌بینی شده است.

وی رگبار باران، رعد و برق، باد و تگرگ، صاعقه و آبگرفتگی معابر را از پیامد‌های احتمالی این سامانه ناپایدار دانست و گفت: احتمال خسارت به باغات استان نیز وجود دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.