ندا شفیعی در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری منطقه ۶ و دبیران مناطق دهگانه کشور که به میزبانی دانشگاه کاشان برگزار شد، کار روابط عمومی دانشگاهها را بسیار سخت و طاقتفرسا عنوان کرد و گفت: همه روزها و در تمام برنامهها روابط عمومی نقش دارد و بدون حضور روابط عمومی دانشگاه معنا ندارد.
وی عشق و تخصص را مهمترین ویژگی روابط عمومی عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به سختی کار این قشر و از آنجا که زحمات زیادی بر دوش روابط عمومی است، اگر عشق و علاقه نباشد روابط عمومیها فرسوده میشوند.
شفیعی، وقتگذاری همهجانبه به همهی امور روابط عمومی را به مدیران روابط عمومی تاکید کرد و افزود: روابط عمومیها باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند و با خلاقیت و نوآوری زبان گویای مسئولان خود باشند.
معاون امور روابط عمومی وزارت عتف، برگزاری نشستهای مختلف تخصصی روابط عمومیها را خواستار شد و گفت: انتقال تجربیات مدیران و دبیران مناطق مختلف؛ نقش بسزایی در پیشبرد مطلوبتر امور و اهداف روابط عمومیها دارد.
وی، از برگزاری جشنواره روابط عمومیهای برتر وزارت علوم خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف معرفی دستاوردها و تبیین فعالیتها و موفقیتهای آموزش عالی توسط روابط عمومیها در ۱۸ خرداد امسال برگزار میشود که مدیران روابط عمومی میتوانند آثار خود را در زمینههای مختلف سرود، ویدئو کلیپ، موشن گرافی، خبر و... تا ۲۵ اردیبهشت ماه جاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
وی، موضع جهاد تبیین در روابط عمومیها را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید با همه توان و قدرت برای تبیین دستاوردها و موفقیتهای ارزشمند نظام آموزش عالی تلاش کنیم.
شفیعی، از راهاندازی «استودیو عتف» در آینده نزدیک خبر داد و افزود: از سرود وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز به زودی رونمایی میشود.
معاون امور روابط عمومی وزارت علوم در این نشست به دیدگاه مثبت و اهمیت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به روابط عمومی اشاره کرد و گفت: امروز قدرت در دست کسی است که ارتباطات و اطلاعات داشته باشد.
شفیعی با اشاره به نقش رسانهها در دنیای امروز افزود: اطلاعات باید تازه و نو باشد و روابط عمومی سنتی دیگر معنا ندارد.
وی با اشاره به این که روابط عمومی تنها انعکاس اخبار صرف نیست خاطرنشان کرد: قدرت رسانههای خارجی امروز توانسته در ذهن جوانان ما تاثیرگذار باشد. روابط عمومیها باید یا خلاقیت و نوآوری و به روز کردن خود بتوانند در مقابل این رسانههای خارجی مقاومت کنند.
معاون امور روابط عمومی وزارت علوم افکارسنجی و آینده پژوهی را لازمه موفقیت روابط عمومیها عنوان کرد و افزود: محور اصلی ارتباط سازمانها با جامعه بر عهده روابط عمومیهاست که باید در جامعه تاثیرگذار باشند.