وزش باد بیشتر مناطق استان اردبیل را فرا می‌گیرد

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: در مناطق شمالی وزش باد شمالی و در مناطق مرکزی و جنوبی استان وزش باد گرمیج توام با هوای گرم پیش بینی می‌شود.

سیاوش محمدی گفت:براساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز همچنان پدیده غالب در مناطق شمالی وزش باد شمالی (با سرعت ملایم تا متوسط) و در مناطق مرکزی و جنوبی استان وزش باد گرمیج توام با هوای گرم (گاهی با سرعت تند تا نسبتاً شدید) بوده و از شرایط فصلی و محلی در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب در مناطق مستعد استان (بویژه نواحی منتهی به کوهستان سبلان) رگبار و رعدوبرق نیز انتظار می‌رود.

او افزود:روز‌های سه شنبه و چهارشنبه با حاکمیت پرفشار سطح زمین و ناپایداری‌های سطوح میانی جو، ضمن وزش باد خزری (در نوار شرقی و مناطق شمالی گاهی با سرعت تند) و کاهش نسبی دمای هوا، آسمان استان در ساعاتی از شبانه روز ابری و مه آلود شده و در مناطقی از استان بارش باران (گاهی بصورت رگبار و رعدوبرق توام با تندباد موقتی) پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود:اوج بارش از اواخر وقت سه شنبه تا عصر چهارشنبه بویژه در نوار شرقی و نیمه جنوبی استان انتظار می‌رود.

محمدی بیان کرد:روز پنجشنبه (۲۱ اردیبهشت) شاهد جوی نسبتاً پایدار با آسمانی غالباً صاف همراه با افزایش نسبی دمای هوا در سطح استان خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.