بسیاری از دست اندرکاران بخش کشاورزی براین باورند که بی توجهی به اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم منجر به تشدید قاچاق این محصول به آن سوی مرزها و جایگزینی آن به عنوان خوراک دام و طیور خواهد شد.

روز گذشته شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی، نرخ خرید تضمینی هر کیلو گندم را با احتساب یارانه کاشت و به منظور ارتقا و افزایش انگیزه تولید در کشاورزان ۱۵ هزار تومان اعلام کرد. این در حالی است که نمایندگان مجلس، بنیاد ملی گندمکاران و تشکل های تولیدی قیمت ۱۷ هزار تومان را به ازای خرید هر کیلو گندم پیشنهاد داده بودند.

آمارها حاکی از آن است که قیمت هر کیلو گندم آن سوی مرزها بالای ۳۰ هزار تومان است که اگر دولت به بهانه کمبود بودجه یا هر علت دیگری اقدام به اصلاح نرخ خرید تضمینی نکند، در نهایت این امر قاچاق گندم به آن سوی مرزها و جایگزینی گندم تولیدی به عنوان خوراک دام و طیور در واحدهای مرغداری و دامداری را به همراه دارد.

در همین رابطه حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا نماینده مجلس گفت: روز گذشته شورای قیمت گذاری گندم، نرخ خرید تضمینی هر کیلو گندم را ۱۵ هزار تومان اعلام کرده است که با توجه به هزینه‌های بالای تولید این نرخ نمی‌تواند هزینه‌های کشاورزان را جبران کند.

او گفت: با وجود آنکه گندم یک کالای استراتژیک است، از این رو نیازمند تجدید نظر در نرخ خرید تضمینی گندم برای جبران هزینه‌های کشاورزان هستیم. امروز کشاورزان زیر بار هزینه‌های کشاورزی تحت فشار هستند که در این راستا باید دغدغه کشاورزان پیگیری شود تا مورد اجحاف قرار نگیرند.

طبق گفته بنیاد ملی گندمکاران قرار است فردا با تشکیل جلسه فوق العاده شورای قیمت گذاری، نرخ پایه خرید تضمینی هرکیلو گندم ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شود که در صورت تصویب این نرخ پیش بینی می شود که آرد مورد نیاز نان در داخل تامین شود.

اصلاح قیمت خرید گندم تاثیری بر نرخ نان ندارد

آقای ارسلان قاسمی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: با توجه به آنکه کشت گندم به اتمام رسیده است، از این رو امسال اصلاح نشدن قیمت در خودکفایی اثری ندارد.

به گفته او، استمرار بی توجهی در اصلاح نرخ خرید تضمینی، اثر جدی بر کشت سال آینده می‌گذارد. هرچند امسال هم زمینه را برای قاچاق آرد و گندم به آن سوی مرز‌ها فراهم می‌کند.

قاسمی ادامه داد: دولت در قانون بودجه ۱۳۴ هزارمیلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی گذاشته است که با احتساب ۷ تا ۸ میلیون خرید تضمینی گندم، هرکیلو محصول ۱۷ تا ۱۹ هزارتومان باید قیمت گذاری شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: اگر قیمت خرید تضمینی گندم متناسب با هزینه‌های تولید اصلاح نشود، دولت ناگریز به واردات گندم با دلار نفتی است و از طرفی گندم تولید داخل هم بصورت قاچاق خارج می‌شود.

او درباره تاثیر اصلاح قیمت گندم بر نرخ نان گفت: بنابر آمار سالیانه ۱۱ میلیون تن گندم مورد نیاز صنف و صنعت است که ۷ تا ۸ میلیون تن از تولید داخل و مابقی از طریق واردات تامین می‌شود؛ لذا دولت مجبور به پرداخت یارانه یا ارز نفتی برای واردات در جهت تامین آرد و گندم است که با این وجود اصلاح قیمت تاثیری در نرخ نان ندارد.

این مقام مسئول گفت: اگر دولت قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح نکند، مجبور به واردات ۵ میلیون تن گندم است که این موضوع نگرانی‌ها در ارتباط با فصل زراعی آینده را افزایش می‌دهد.

کسری بودجه علت اصلی مقاومت دولت در برابر اصلاح نرخ

آقای جلال محمودزاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون کشاورزی نرخ ۱۷ هزار تومانی را به ازای خرید تضمینی هر کیلو گندم پیشنهاد داد که بر مبنای بررسی کارشناسی، نرخ واقعی ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شد.

به گفته او، انتظار ما این است که هرچه سریع‌تر جلسه شورا تشکیل و قیمت ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شود که متاسفانه دولت بدلیل کسری بودجه مقاومت می‌کند.

محمودزاده با بیان اینکه قیمت کارشناسی و تمام شده گندم بالاتر از نرخ واقعی است، گفت: اکنون در کشور‌های همسایه و دیگر کشور‌ها نرخ هرکیلو گندم ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان و برخی کشور‌ها تا ۳۶ هزار تومان است که وزارت جهاد باید هرچه سریع‌تر قیمت واقعی را اعلام کند، درغیراین صورت کشاورزان تمایلی به تحویل گندم به مراکز دولتی ندارند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: اگر قیمت خرید تضمینی گندم اصلاح نشود، بخشی از گندم تولیدی قاچاق و بخش دیگر صرف خوراک دام و طیور می‌شود که با این وجود نیاز به واردات ۵ تا ۶ میلیون تن خواهد بود.

اعتراض کشاورزان نسبت به اعلام قیمت پایه خرید گندم

آقای عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: طی ۲ روز گذشته نرخ خرید تضمینی هر کیلو گندم ۱۵ هزار تومان اعلام شد که این امر مورد نارضایتی کشاورزان بود.

به گفته او، کشاورزان نسبت به قیمت پایه، نحوه اعلام و تسویه مطالبات معترض هستند که امیدواریم فردا جلسه فوق العاده شورای قیمت گذاری تشکیل شود و نرخ ۱۶ هزار تومان تصویب و اعلام شود.

هاشمی ادامه داد: با توجه به نارضایتی کشاورزان هرچه سریع‌تر تجدید نظر در نرخ باید صورت بگیرد و خوشبختانه نمایندگان مجلس از نرخ واقعی گندم دفاع کردند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: قیمت پایه ۱۶ هزارتومان به ازای خرید تضمینی هرکیلو گندم همراه با جایزه تحویل باید اعلام شود تا کشاورزان نسبت به تحویل گندم ترغیب شوند.

با توجه به آنکه خودکفایی گندم در امنیت غذایی تاثیر بسزایی دارد، انتظار می رود مسئولان با اتخاذ سیاست حمایتی مناسب مبنی بر اعلام منطقی و متناسب نرخ گندم، کشاورزان را به تحویل گندم به مراکز خرید ترغیب کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
والا با این قیمت برای من که زمین از خودم هیچی نمونه هزینه ها ده برابر شده از کود و سم بگیر تا هزینه کمباین و غیره قیمت دلار ازپارسال بیشتر از دو برابر شده حداقل قیمت گندم تو این شرایط باید ۲۰ تومن باشه که این هم ظلم بزرگی تو حق کشاورز چه برسه یه ۱۶ تومن دستور درد نکنه کاش قیمت گذاری ماشین هم اینجوری بود
Iran (Islamic Republic of)
عبداله حسین پناهی
۰۲:۰۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
اصلان نمی شود باقیمت 15000هزارمثلا گوشت 400000هزاری بخورید پول یک عدد پفک است
Iran (Islamic Republic of)
احمد فداکار
۲۳:۱۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
آهای مسئولین ی خورده از بودجه‌هایی که به فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و... میدید، کسر کنید و به مردم بدبخت و کشاورزان فلک زده بدید.بخدا صبر مردم حدی داره، ایقد خون به دل مردم نکنید که...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
مسولین همشان بی سوادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
ولله ظلم به کشاورز هست امسال فطریه 6۰ تومان بود مسولان دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
سال بعداگردولت کودوسم وبذروکرایه ی کشت وبرداشت هم مجانی بکنه هیچ کشاورزی حاضربه کشت گندم نخواهدبودوهیچ کشاورزی نماینده نمیخوادورای نخواهددادتایادبگیرندعدالت وانصاف یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
دولت با خرید تضمینی گندم پانزده هزار تومانی کمر کشاورزان و گندمکاران مظلوم را خرد کرده و باعث نابودی تولید در سال‌های آینده می شود، همچنین باعث قاچاق گسترده گندم به قیمت ۳۰ هزار تومان در مرز عراق می شود، لطفا اینقدر به این قشر تولید کننده کشور ظلم نکنید، با خرید تضمینی گندم به قیمت ۲۵ تا ۳۰ هزار تومانی از کشاورزان مظلوم ایران حمایت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدابراتن نسازه
Korea (Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
خوب مشخصه که هیچ کدوم از شمای که قیمت گندم تعیین میکنه نه کشاورز هستن نه دلشون واسه ما میسوزه هر کدوم توشرکت های ماشین سازی غیره سهام دار عمده هستین که قیمت ماشین غیره ساعتی تغییر میکنه کمی هم به فکر کشاورز باشین خدای هم هست
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۱:۲۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
زیر بیست نمیشه باز پانزده اعلام کردید چرا اینجوری میکنید دو باره اصلاح کنید
Iran (Islamic Republic of)
نقوی
۲۱:۰۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
باسلام الان گندم در مغازه به صورت کیلویی تقریباً هزار هست البته پاک شده با این وضعیت وبا گرانی‌های پیشرو کشاورز پس اندازی نمی‌تواند داشته باشد.دولت باید به خاطر صرفه جویی در مصرف آب گندم را خوب بخرد ودر عوض کشت محصولاتی که آب زیاد مصرف می‌کنند را محدود کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
باسلام قیمت گندم کمتراز۲۰هزا رتومان برای کشاورزان واقعا ضرره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
بعضی از کاسه های داغتر ازآش میینویسند گندم خارجی با ارز نیمایی کیلوبی 5500 تومان برای دولت تمام میشود.خوب گدم ما را نیز با دلار نیمایی بخرید 25 درصد هم کمتر.کشورهای همسایه چرا حاضرند گندم منطقه را کیلویی 33 تا 36 هزار تومان بخرند.لابد بیچاره ها ارز نیمایی ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
وزارت جهادکشاورزی نیست وزارت جهاد با کشاورزی است چون بکطرفه و بدون دخالت نظرا عضای غیر دولتی شورای قیمت گذاری اقدام به تعیین قیمت خرید گندم نموده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
دولت از جیب کشاورزا که اکثرا از قشر فقیر هستن میخوره ارزون میخره و ماشین های خودش چندین برابر قیمت واقعی میفروشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
برای واردات گندم آشغال خارجی (باقیمت بیشتر از دو برابرگندم داخلی+هزینه بارگیری و تخلیه درمراحل متعدد و بیمه و هزینه حمل باکشتی)کسری بودجه وجود ندارد و تورم ایجادن میشود ولی برای خرید گندم تازه و مرغو ب داخلی هم کسری بودجه هست هم تورم و گرانی ایجادمیشود.حکمت موضوع روشن است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۵۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
قیمت خریدتضمینی گندم بایدبین ۱۷ تا۲۲هزارتومان باشد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
کشاورز مظلوم
۱۷:۲۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
یک کشاورز مظلوم چه گناهی کرده این همه چشم انتظاری آخرش با این قیمت کم محصولشو بفروشه هزینه خرج کود و شیمیایی و اجاره زمین خوب چه نفعی برا کشاورز داره هزینه همه چی رو بالا می‌برید الا گندم کیلو مرغ ۱۰۰ تومن بعد میفرمایید چون قیمت علف دام و طیور رفته بالا خب گندم هم غذای مرغ کجاش رفته بالا یکم منصفانه باشید شما دارید از دسترنج کشاورز بدبخت نون میخورید از خدا بترسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
اون حجت الاسلام پشت میز نشسته رو صندلی گردان چند میلیونی یعنی خبر نداره از وضعیت هزینه های تولید. اخه بیشرفا چرا زحمت و هزینه کشاورزو نایده میگیرن. اگه فلسطین یا لبنان یا سوریه بود چجور به بهانه اسلام میلیاردها دلار پول از حق ملت بدبخت خرجشان میکنین صدقه که. نمیخواین بدین هزینه ماشین الات نهاده ها کود سم بذر نگهداری عمل آوردن اینا کشکه نه جناب حجت الاسلام عوضی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
این دعوا ها همش چرت بین دولتمردان و نمایندگان است ...چرا اولا گندم ۱۷ هزار تومان بسته شده ولی بخاطر اینکه بگن بعضی ها بفکر مردم اند و دولت هم به زور قبل کرده از ۱۵ به ۱۷ هزار رفته کشاورز هم ساکت بشه از قیمت واقعی ۳۵ هزاری گندم ...بله عزیزان واقعیت منحرف کردن کشاورز از قیمت واقعی است و ساکت کنند فقط کشاورز هم نماینده نداره همشون دستشون ی کاسه است و فیلم میزنن با پول کشاورز و....خلاصه گندم تحویل ندید کشاورزان عزیز و اعتراض کنید از حق خود چرا ....چون اگر دولت هزینه کود .شخم .و کاشت و...رو ثابت نگه داشت به این قیمت راضی هستن ولی ۳۰ برابر افزایش داشته ابر تورم راه افتاده در کشاورزی بعد میان میگن ۱۵ هزار حاجی چی زدی یا تو ایران نیستی این قیمتو میگی ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام به ملت ایران ای مسئولین بنده کشاورزم گندم از طلا و ماشین همه چیز با ارزشتر است ولی کسانی که قیمت گزاری می کنند خدا کند یک سال بیان کشاورزی کنند وهیچ درآمدی جز گندم نداشت باشند ببینم چطور می خواهند نان یک سال زن بچها شون را بدن ببینم آتش به کشاورزیشان می زنند یا نه ما کشاورزا خیلی بی پناهیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام وقت بخیر خدمت نمایندگان مجلس و دولت اگر دولت در پرداخت افزایش قیمت مشکل مالی دارد به صورت فوریت در مجلس حل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
بعد دوهفته دوباره شد 15که قیمت پایینی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
کشاورز بدبخت بوده وهست ..تراکتورشده یک میلیارد..دولت کجا یارانه داده به قشر کشاورز ...باید متل بقیه ملت خودمون فکرخودمون باشیم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۸:۴۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا آنقدر حرص میخورید من خودمم کشاورزم خب گندم ندید به دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
تمام این رواسا دارن زد مردم ودولت کار میکنن الان گندم رو قیمت خوب نمی‌خرند هیچ سفال وکاه وکلش زمین هم معلوم نیست کی داره آتیش میزنه شب میری هست روز بعد میبینی آتیش زدن قیمتا دارن بالامیکشن بعد محصول تا الان هم بده نسبت به سال قبل
Germany
ا
۲۲:۱۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
آینها نه بفکر کشاورز هستند.ونه بفکر مصرف کننده با این کارهایشان میخواهند کشاورز وکشاورزی را نابودکننده تا زمینه واردات برایشان فراهم شود وگندم تاریخ مصرف گذشته بعنوان خوراک واردکنند وبعد خروجی از بنادر به گندم اردی تبدیل کنند تا سود کلانی بکنند ودر سال‌های گذشته گندم خارجی با گندم داخلی قاطی مانند تا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
نمیدونم کجای خوزستان تولید افزایش یافته هیچ هم اینطور نیست برداشت در خوزستان اصلا امسال خوب نبود بعلت بارندگی زیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
باسلام دولتی که برای درآمد کشاورزمقابل این همه جمعیت ایستادگی میکندچطورنمیتواندجلوی یک کارخانه تراکتورسازی بااین قیمت سرسام آور را بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
گندم آنسوی مرزها هر تن صد دلار است که با دلار نیمایی میشود کیلویی دو هزار و هشتصد تومان ،دولت سالانه هشت میلیون تن گندم هم واردات کند میشود هشتصد میلیون دلار،کشت گندم واقعا چه هزینه هایی دارد که کیلویی پانزده هزار تومان هم راضی نیستند؟کشت گندم هیچ هزینه ای ندارد این گندمهایی هم که تحویل دولت میشود وارداتی است هر تن صد دلار وارد میکنند سیصد دلار هم راضی نیستند به دولت بفروشند خوب دولت خودش مستقیم هر تن صد دلار وارد کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
خوددولت دارد میگه هرتنی ۳۳۰ دولار وارد می کند بدوهزینه حمل وبارگیری این صد دلار ازکجا آوردی
خیال باف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
چراگندم ما را با ارز نیمایی نمیخرند؟
Iran (Islamic Republic of)
رصا
۰۱:۳۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
ماشین وارداتی را چقدر وارد میکنن وچقدر میفروشن شما که از قیمت جهانی گندم خبر نداری اظهار نظر نفرمایید گندم در کشور عراق کیلویی ۳۰ هزار تومانه.دولت از کشاورز می‌خره ۱۵ هزار تومان وبه عراق ۳۰ هزار تومان میفروشه در ضمن ارز نیمایی را به کی میدن آقازاده ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
بیچاره کشاوز این همه زحمت توی سرمای زیر صفر زحمت بکش اینم مزدت ۲تمن۲تمن می برن بالا یک دفعه بگه گندم نمی خواد خیال مردم بیچاره را راحت کنید
Iran (Islamic Republic of)
انوش
۰۱:۵۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
امسال با اون همه مخارج بالا تمام کشاورز های خوزستان از هر هکتار دوتن نیم برداشت کردن بخاطر قیمت بالای سموم کسی نتونست به موقع جلو افت بگیره .طرف زمین اجاره کرده ۶۰ ملیون خرج کاشت شده ۲۵ ملیون برداشت شده ۱۵ ملیون .بعد دوتن نیم برداشت کرده .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
ازقدیم گفتن سزای گران فروشی نخریدن است اینجا هم کشت نکردن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
هزینه کاشت و داشت و برداشت و آبیاریو .‌. میدونید چقدره اونوقت اگر ۱۷ هزار تومان هم باشه باز هزینه اولیه را جبران نمیکنه پس صد درصد آزاد میفروشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقای رئیسی از روز شروع کار دولت شما نوشابه دوهزار پاند بوده امروز به بیست هفت هزار تومان رسیده تولیدش هیچ زرورتی هم نداره ببینید چند برابر شده تراکتور و ادوات از روزی که شما وعده های انتخابی دادی تا امروز همه ده برابر کود سم غیرت دویست برابر با این اوصاف ما کشاورزان چطور ادامه بدیم و تولید کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
تصمیم گیرنده های دولت مطمئن باشند با این قیمتی که اعلام کردن در فصل آینده هیچ کشاورزی در خوزستان اقدام به کشت گندم نمیکند مگر اینکه هر چه سریعتر قیمت رو اصلاح و به این قشر زحمتکش پرداخت کنند
Iran (Islamic Republic of)
بیگی
۱۱:۰۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
خواهشآ دیگه قلمی راجع حمایت از کشاورز نزنید.

سر کشاورز را با پنبه بریدن.
کشاورز و کشاورزی در ایران یعنی زجر ، غصه ،درد ، رنج و فلاکت.
کشاورز مُرد.
پارسال دولت بذر گندم را هرکیلو ۱۷۰۰۰هزار به کشاورز فروخته
امسال همان را از کشاورز با کیلویی ۱۵۰۰۰هزار خرید انحصاری میکنه!!!!
امسال قیمت کالا وخدمات و مایحتاج کشاورز نسبت به پارسال ۱۵۰/.گرونترشده. اما گندم و محصول کشاورز ۱۵درصد افزایش داشته.!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۲۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
آره داداش بخدا خسته ایم از این گشاورزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی جالبه که برای دو هزار تومان افزایش قیمت گندم چندین جلسه برگزار میشه و نتیجه نمیده ولی روز به روز نهاده های کشاورزی و تمام محصولاتی که ماده اولیه آن گندم است گران می شود بدون جلسه !!!!!!!! اقتصاد که نابود کردید ، کشاورزی و کشاورز را هم نابود کنید ، جالب‌تر اینکه نهادهای کشاورزی بدون جلسه تا ۴ برابر گران شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
چشمتون بدست دولت نباشه دولت چون برنامه ای نداره فقط امروزو میبینه که چند تومن ارزان بخره ولی اگر گندم قاچاق بشه ودولت کسر بیاره باید چند برابر قیمت بخره فعلآ میگه امروز بگذره انشاالله درست میشه البته شخص خودشون عیدیها پاداشها وحقوقهای نجومیشون سر جاشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام دوستان عزیز خواهشا از کشاورزان حمایت کنین چرا نمتونین جلوی رانت بازیا رو بگیرین دلالان کشور دارن تو کشور حکمرانی میکنن چون سود دارن ولییییی به کشاورزان بد بخت داره ظلم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
این دولت عرضه هیچ کاری نداره..کشاورز برو فکر کار خودت باش از اینها آبی گرم نمیشه
هزینه تراکتور و بذر و کود و سمپاشی و آبیاری رو حساب کنید چیزی تهش نمی‌مونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
بیچاره کشاورز نه راه پس دارد و نه راه پیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
ای قربان زبونت نابود شدیم هیچ راهی هم نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا این همه تغیر نرخ در زمینه های مختلف داشتیم مثلا پراید ۷میلیونی شد۳۵۰یا مرغ کیلوی ۲۰هزارشده کیلوی ۸۰هزار اون هم سه روز جلوتر باید پیامک صف های طویل تشکیل بدی ولیییییییی گندم سال گذشته ۱۱ونیم بوده الان میگد۱۵ منصافانه است این نرخ........رانت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام من یه کشاورزم این یارانه ای که میگن به کشاورز میدن کجاست بذر وکود به قیمت آزاد میخرم همه چیز گران شده دولت ومجلس اگه میتونه قیمت کالاهای اساسی وماشین را مثل قیمت گندم ثابت نگه دارد چرا با این کارها به شعور کشاورزتوهین میکنید
Iran (Islamic Republic of)
رئیسی
۰۸:۳۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
دستور دادن ۲۹۶ ریال هر کیلو بیشتر بخرن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۳۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام و عرض احترام
من خودم یک کشاورز دیمکار گندم بصورت جزیی هستم واقعا قیمیتی که دولت یا کمیسیون برای خرذید تضمینی گندم اعلام کردند اصلا با رشد تورم نمیخونه شما بیاید یک حساب کتاب ساده از هزینه های کشت و برداشت گندم انجام بدید متوجه میشوید که اصلا به صرفه کشاورز نیست که عمر خودش رو صرف این کار کنه کشور ما استعداد و توانایی رشد در کشاورزی رو داره البته اگه کشاورزی ما دانش بنیان شود اما با توجه به خروجی کشاورز حاضر نیست وقت و عمر خودش رو صرف اینکار بکنه، قیمتی که به گفته خود دولمتمردان و نمایندگان محترم مجلس از نرخ گندم در کشورهای همسایه اعلام میکند قیمت به دلار گندم است با توجه با کاهش ارزش پول ملی ما برآورد قیمت را در کشورهای همسایه اعمال می کنیم در صورتیکه قیمت گندم در کشورهای همسایه بر پایه دلار با چند سال قبل تفاوت محسوسی ندارد پس نتیجه گیری برای افزایبش رشد در صنعت کشاورزی و ترغیب کشاورزان این قیمت ها رو اصلاح کنید حداقل قیمت فروش گندم باید 30 هزار تومان باشد
این قیمت های که دولت 15 راضیه ما گفتیم 16 کنید معلومه هیچکدامتون به فکر کشاورز نیستید قیمت واقعی گندم بر پایه دلار تعیین شود خواهشا چون ما کشاورزان افزایش قیمیت که در کود ، سم و هزینه کارگر ، هزینه شخم ، هزینه برداشت میبینیم با نرخ دلار افزایش پیدا کرده است خواشا واقع بین باشید
کود شیمیایی شده 150 تومن
کارگر روزی 350 با نهار
.....
کمی تفکر کنید برای پیشرفت و آبادانی کشور اگر واقعا دلسوز هستید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۲۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
با سلام. گندم یک محصول استراتژیک می باشددولت موظف به خرید این محصول با قیمت مناسب (نه 17 هزار تومن بلکه حداقل در تراز جهانی) تا علاوه بر تامین امنیت غذایی سبب تشویق کشاورز جهت کشت آن گردد.
آخرین اخبار