حریم طرح جامع شهر بروجن تصویب شد

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از تصویب حریم طرح جامع شهر بروجن در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خبر داد و گفت: حریم طرح جامع تجدیدنظر و بازنگری شهر بروجن به مساحت پنج هزار و ۷۴۳.۶ هکتار پس از جلسات مختلف کارشناسی مصوب شد.

زهره جعفریان گفت: در جلسه کمیسیون ماده ۵ طرح تفصیلی شهر‌های چهارمحال و بختیاری ۲۳ طرح مطرح شد که ۱۸ مورد با موضوع تغییرات عرض معابر شهری، تغییر کاربری و ضوابط طرح تفصیلی شهر‌ها به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این مصوبات مربوط به شهر‌های شهرکرد، آلونی، لردگان، فارسان، سورشجان و سامان است.

وی افزود: موارد قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ استان، ابتدا توسط شهرداری‌ها به دبیرخانه ارسال و پس از بازدید و بررسی توسط کارشناس مربوطه و تصویب در کمیته فنی، برای اعلام نظر و تصویب نهایی به کمیسیون ارجاع می‌شود.


بیشتر بخوانید


جعفریان همچنین از تصویب حریم طرح جامع شهر بروجن در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خبر داد و گفت: حریم طرح جامع تجدیدنظر و بازنگری شهر بروجن به مساحت پنج هزار و ۷۴۳.۶ هکتار پس از جلسات مختلف کارشناسی در جلسه ۱۶ اردیبهشت‌ماه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به ریاست استاندار چهارمحال و بختیاری مطرح و مصوب شد.

وی ادامه داد: حریم قسمتی از اراضی بلافصل پیرامون محدوده شهر است که نظارت و کنترل شهرداری‌ها در آن ضرورت دارد و هرگونه اقدام در حریم توسط شهرداری‌ها و سایر مراجع صرفاً در چارچوب اسناد و ضوابط سند پهنه‌بندی در طرح‌های توسعه و عمران مجاز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار