پیمان آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای آذربایجان غربی گفت: رفع و اصلاح نقاط پر تصادف با اقداماتی، چون احداث تقاطع غیر همسطح، دور برگردان عریض، تعریض تقاطع و احداث رمپ ورود و خروج ایمن به انجام رسید.
وی اضافه کرد: آشکارسازی ۲۰ نقطه باقیمانده نیز با اقداماتی، چون نصب تابلوهای فسفری مطابق دستورالعملهای نقاط پرتصادف، کاشن تانک، رفلکتور چشم گربهای، خطرنما در سایز بزرگ، مسیر نما و تابلو بال کبوتری، استوانه ترافیکی و انجام عملیات خطکشی به صورت جزیره برای برخی تقاطعها صورت گرفته است.
آرامون محل اجرای این نقاط را درمحورهای اصلی استان با محوریت راههای شریانی و بزرگراهی بیان کرد و گفت: امسال نیز پنج نقطه از مجموع ۲۰ نقطه پرحادثه باقیمانده در راههای آذربایجانغربی حذف خواهد شد.
وی با اعلام اینکه نگهداری و ایمنسازی راههای محدوده شهرها جزو وظایف اداره کل راهداری وحمل و نقل جادهای استان نیست، افزود: متأسفانه عامل انسانی بزرگترین عامل وقوع سوانحات جادهای در استان است و بیشتر تصادفات بر اثر تخطی از سرعت مطمئنه و بیتوجهی به جلو و رعایت نکردن فاصله قانونی از خودرو مقابل رخ میدهد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای آذربایجانغربی اضافه کرد: وجود سرعت کاههای متعدد و غیر استاندارد بودن آنها که بیشترشان قبلاً اجرا شده و محل این سرعت کاهها توسط شورای ترافیک شهرستانها تعیین و اجرا شده است به زودی توسط کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان ساماندهی خواهد شد.