نخستین بار ۲۵۰ سهمیه بورس تحصیلی در صنعت و جامعه در کنکور سراسری برای دانشگاه اصفهان پیش بینی شده است.

سرپرست مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی دانشگاه اصفهان گفت: این دانشگاه پیگیر تنظیم و تدوین شیوه نامه طرح بورس تحصیلی داوطلبان کنکور سراسری و دانشجویان در صنعت و جامعه و اجرای آن بود که با تلاش‌های صورت گرفته پذیرش دانشجوی بورسیه تحصیلی از مهر امسال در این دانشگاه آغاز می‌شود.


ایمان خسروی افزود: بر اساس تقاضای واحد‌های صنعتی و خصوصی استان ۲۵۰ سهمیه بورسیه تحصیلی در صنعت و جامعه برای کنکور سراسری که تیر امسال برگزار می‌شود، در نظر گرفته و به سازمان سنجش اعلام نیاز شده است.


او  با اشاره به اینکه این بورسیه‌های تحصیلی در ۲۵ رشته فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی و از سوی ۱۲ واحد صنعتی و تولیدی خصوصی با مشارکت فعال کانون کارفرمایان برتر استان اصفهان تعریف شده است، گفت: در این طرح بنیاد نخبگان استان نقش اساسی در حمایت‌های مادی و معنوی خواهد داشت.


خسروی از جمله اهداف و مزیت‌های اجرای این طرح را اشتغال دانشجویان مستعد در صنایع استان اصفهان، ورود دانشجو از ابتدای تحصیل به محیط واقعی کسب و کار، استفاده از تجربه واحد‌های تولیدی و اقتصادی، امنیت شغلی از ابتدای تحصیل و جلوگیری از مهاجرت دانش آموزان و دانشجویان برتر و نخبه بیان کرد.


او با بیان اینکه امکان گذراندن دوره خدمت وظیفه سربازی برای دانشجویان پسر در واحد اقتصادی مربوطه پس از فراغت از تحصیل یکی از مزیت‌های این طرح است، گفت: بنیاد نخبگان در این طرح در مواردی مانند پرداخت بخشی از کمک‌هزینه به داوطلب یا دانشجوی مشمول طرح و تسهیل فرآیند نظام وظیفه در قالب بهره‌مندی از جایزه شهید صیاد شیرازی همکاری دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.