دوشنبه استان سمنان گرم‌ترین روز سال را از سر گذراند

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان سمنان گفت: دیروز دوشنبه هجدهم اردیبهشت بیشتر شهرهای استان گرم‌ترین روز سال ۱۴۰۲ را تجربه کردند.

بناییان گفت: دیروز در گرم‌ترین شرایط استان شهر گرمسار دمای ۳۶ درجه سانتیگراد داشت و آرادان نیز دمای ۳۵ درجه سانتیگراد را ثبت کرد.

وی، دیگر شهرهای با بالاترین دما را در روز گذشته به ترتیب حسینان دامغان با ۳۵، و ایوانکی و احمدآباد شاهرود با ۳۴ درجه سانتیگراد عنوان و اضافه کرد: دمای هوای شهر سمنان دیروز در گرم‌ترین وقت روز به ۳۳ درجه سانتیگراد رسید.

کارشناسی پیش بینی اداره کل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: خنک‌ترین نقاط استان نیز دیروز شهرهای رضوان، کلاته‌خیج و نردین با دمای ۱۰ درجه سانتیگراد بودند.

وی با بیان اینکه امروز سه شنبه نیز گرمای هوا بر اکثر شهرهای استان غالب است، گفت: تقریبا امروز بیشتر نقاط استان همان شرایط دیروز را تجربه می‌کنند و ممکن است شرایط هوا با تغییر مختصر یک درجه سانتیگرادی در نقاط مختلف همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان هفته بادناکی در پیش دارد و موسم بادهای شدید از دیروز آغاز شد، ابراز داشت: دیروز شهر ایوانکی باد شدید با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت داشت و سرعت وزش باد در شهر سمنان نیز ۱۶ کیلومتر بر ساعت بود و وزش باد شدید در نقاط مختلف همچنان طی روزهای آینده ادامه‌دار است.

بنائیان تاکید کرد: پدیده وزش باد شدید و بارش پراکنده به ویژه در ارتفاعات از دیروز در استان سمنان آغاز شد و در روزهای آینده ادامه دارد.

به گفته کارشناس پیش بینی هواشناسی استان سمنان، از فردا در غالب نقاط استان بارندگی، رعد و برق و رگبار پراکنده به همراه احتمال تگرگ در نقاط مستعد دور از انتظار نیست و ناپایداری جوی با شدت بیشتر در نقاط شمالی و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: هشدار زرد برای روزهای دوشنبه تا پایان روز پنجشنبه در استان سمنان صادر شده که وزش باد شدید و به همراه تندبادهای لحظه‌ای و گرد و خاک، پدیده غالب طی این هشدار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.