سازمان بهداشت جهانی از اعلام حمایت صندوق توسعه قطر از ارایه خدمات بهداشتی در افغانستان خبر داده است.

سازمان بهداشت جهانی از امضای توافقنامه میان این سازمان و صندوق توسعه قطر در راستای حمایت از خدمات صحی در افغانستان، خبر داده است.

براساس اطلاعات نشر شده قرار است خدمات داروهای نجات‌دهنده‌ و تجهیزات درمانی در بخش‌های امراض تهدید کننده سلامت جسمی، کاهش‌ مرگ‌ومیر مادران و نوزادان، به حمایت مالی قطر به بخش‌های دوردست و محروم از خدمات بهداشتی از طریق سازمان بهداشت جهانی انتقال داده شود.

ولایت‌های هلمند، دایکندی، غور، فراه، سمنگان، زابل، تخار، بغلان، میدان‌وردک، پکتیکا و نورستان یازده ولایتی هستند که از خدمات داروهای کمک شده از سوی قطر تامین خواهند شد.

خلیفه بن جسیم ال‌کوواری، مدیر صندوق توسعه قطر گفت قطر در صدر حمایت جهانی مردم افغانستان قرار دارد و ما مشتاقانه منتظر دستیابی به دستاوردهای ملموس و بهبود معیشت مردم افغانستان با حمایت از بخش صحت هستیم.

در همین حال لوو داپنگ، نماینده سازمان بهداشت جهانی در افغانستان گفت بودجه جدید صندوق توسعه قطر حتی توانایی ما برای دستیابی به افراد بیشتری به‌ویژه زنان، کودکان، افراد مسن و آسیب‌پذیرترین مناطق تحت نظارت کشور را افزایش می‌دهد.

گفته می‌شود کمک‌های صندوق توسعه قطر به بخش صحت در افغانستان دسترسی به خدمات درمانی با کیفیت‌، قابل دسترس، قابل قبول، عادلانه و نزدیک به صرفه‌جویی را در ۸۹ مرکز صحی به‌ویژه برای زنان و دختران، فراهم خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.