به گفته کارشناسان، انتشار فهرست پرداخت تسهیلات بانکی به کارکنان خود بانک‌ها، مزیت هایی مبنی بر افزایش شفافیت در جامعه و اعتماد عمومی را به همراه دارد.

بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۲ نمایندگان، بانک مرکزی را مکلف کرده اند حداکثر تا پایان فروردین آیین نامه پرداخت تسهیلات به کارکنان بانک‌ها و شرکت‌های وابسته را تدوین و ابلاغ کند.

تدوین آیین نامه پرداخت تسهیلات به کارکنان بانک‌ها که آقای سروش معاون نظارت بر بانک مرکزی در رابطه با آن گفت: قانون گذار به ما ابلاغ کرده است حداکثر یک ماه این اقدام انجام شود که ما به آن زمان نرسیدیم تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم به این تکلیف قانونی عمل کنیم.

شرایط سخت دریافت وام‌ها موضوعی که سال هاست برخی را از گرفتن وام منصرف کرده است؛ در همین راستا یکی از مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان به ما می‌گوید: برای دریافت یک وام که مبلغ زیادی هم نداشت چندین مرتبه برای ضامن به بانک مراجعه کردم و در نهایت از دریافت آن منصرف شدم.

خانم ابراهیمی یکی دیگر از مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دریافت وام بسیار دشوار شده است یا با جمله منابع نداریم مواجه ایم یا این که باید چندین ضامن داشته باشیم.

اما به رغم این شکایت‌های مردمی صورت‌های مالی منتشر شده از سوی بانک‌ها می‌گوید آن‌ها بخش زیادی از منابع اعطای وام را به کارمندان خود پرداخت کرده اند. اعطای وام بانک‌ها به کارکنان خود که آقای زنگنه نماینده مجلس در رسانه ملی درباره آن گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج حدود ۱۲۶ هزار میلیارد تومان است، اما مانده تسهیلات بانک‌ها به کارمندان خود ۱۴۶ هزار میلیارد تومان است.

آقای محسن دهنوی، نماینده تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز به‌تازگی در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: بانک‌های خصوصی و دولتی در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۴۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به کارکنان خود پرداخت کرده‌اند. بانک صادرات با ۲۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، بانک تجارت با ۱۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و بانک ملت با ۱۴ هزار و ۹۰۰ هزار میلیارد تومان بیشترین میزان وام به پرسنل خودشان را داشته‌اند.

دهنوی

پرداخت تسهیلاتی که به گفته کارشناسان با نرخ‌های معمول بازار هم فاصله دارد! موردی که آقای حبیب الله کارشناس اقتصادی در رسانه ملی در رابطه با آن می‌گوید: در برخی از بانک‌ها ملاحظه شده است که نرخ‌های ۴ درصد، ۷ درصد و ۱۰ درصد برای پرداخت تسهیلات به کارکنان خودشان در نظر گرفته اند ضمن این که طول مدت باز پرداخت این وام‌ها نیز ۱۲۰ ماه، ۱۸۰ ماه و برخی بانک‌ها ۲۲۰ ماه و یاحتی ۳۶۰ ماه در نظر گرفته شده است.

در ادامه نیز آقای میرزایی کارشناس اقتصادی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: ما در حوزه تخصیص منابع، باید برای افراد با شرایط یکسان، یک نوع تعامل را داشته باشیم، اما مشاهده می‌کنیم که اکثر افرادی که حتی شرایط یکسان درآمدی با یک کارمند بانک دارند، در دریافت تسهیلات بانکی با چالش مواجه هستند.

اعطای وام بانک‌ها به کارکنان خود موضوعی که به گفته وزیر امور اقتصاد و دارایی آقای خاندوزی هم یک تخلف است و بانک مرکزی باید به آن ورود کند.

خاندوزی در ادامه افزود: اعطای تسهیلات بانک‌ها به کارکنان حتما یکی از تخلفاتی است که بانک مرکزی به جد باید با آن مبارزه کند موضوعی که موجب شده سرمایه اجتماعی و اعتماد برخی از گروه‌های مردمی هم از بین برود.

حالا بانک مرکزی وعده داده برای اولین بار اطلاعات وام‌های بانک‌ها به کارمندان خودشان را منتشر کند. در همین راستا آقای سروش معاون نظارت بانک مرکزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در همین دو الی سه روزه همکاران در حال جمع آوری اطلاعات (پرداخت تسهیلات بانک‌ها به کارکنانشان) هستند. یک سری از بانک‌ها اطلاعات لازم را داده اند که منتشر می‌شود، یکسری هم مکاتبه شده تا اطلاعات کامل از آن‌ها دریافت شود سرانجام در این هفته اقدام انتشار اطلاعات شروع می‌شود.

سروش در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعات تمام بانک‌ها در این زمینه منتشر می‌شود؟ بیان کرد: تسهیلات پرداختی به کارکنان بانک‌ها مطابق با قانون بودجه امسال منتشر می‌شود و این برای تک تک بانک‌هاست. سرانجام در این هفته با اطلاعات موجود فهرست منتشر می‌شود و مابقی نیز به محض دریافت اطلاعات منتشر خواهد شد.

افزایش شفافیت و اعتماد با انتشار فهرست تسهیلات پرداختی بانک‌ها به کارکنان

انتشار اطلاعاتی که می‌تواند کمک به افزایش شفافیت کند؛ موردی که آقای میرزایی کارشناس اقتصادی با تاکید بر آن به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: انتشار فهرست پرداخت تسهیلات بانک‌ها به کنارکنان خودشان در سالیان متمادی، همواره محل بحث و جدل بین کارشناسان و مسئولان اجرایی بانک‌ها بوده است.

او می‌گوید: انتشار فهرست پرداخت تسهیلات بانکی به کارکنان خود یک مزیتی مبنی بر افزایش شفافیت در جامعه را به همراه دارد که می‌تواند مفید باشد. بالاخره جامعه باید بداند که منابعی که نزد سیستم بانکی سپرده‌گذاری کرده، چه میزان توسط خود بانک‌ها به پرسنل تخصیص داده می‌شود.

به گفته او، اما از منظر تاثیر عملی، این بستگی به اهتمام مقام ناظر (یعنی بانک مرکزی) در چگونگی مدیریت موضوع دارد. اما در کل علاوه بر شفافیت سبب ایجاد اعتماد هم می‌شود.

انتشار فهرست اعطای تسهیلات بانک‌ها به کارکنان حرکتی که با تاکید وزیر اقتصاد باید به جد پیگیری شود اقدامی که به گفته کارشناس می‌تواند شفافیت و اعتماد در سطح را جامعه را هم افزایش دهد.

گزارش از کیمیا قلی پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۸:۳۸ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
1) صد در صد فهرست ها سانسور شده هستن.
2) همین فهرست هایی که اون مبالغ عجیب و گیرندگان رتبه بالا رو ازش حذف کردن رو پخش هم بکنید فایده اش چیه؟ مانع از تکرار میشه؟ نه ولله، چنان قشنگ و بی مزاحمت این روند ادامه داره که نگو و نپرس. آیا مجبورشان میکنید که مبالغ رو سریعتر برگردانند؟ نه ولله.
این نمایش ها چیه که بازی میکنید، هم مردم و هم خودتان میدانید که همش سیرک و نمایش هست. میخایید بگید مشغولیم و کار میکنیم.
اگر قصد برخورد داشتید ضرب العجل تعیین میکردید و همه وام دهنده ها و گیرنده ها رو مجازات میکردید چون سوءاستفاده از جایگاهشان کرده اند بینی و بین الله سوء استفاده کردن دیگه. سوءاستفاده چطوریه اگر اینطور نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
متاسف از همه تسهیلات ببه کارمندان بانک داده میشه آنهم در عصر الکترونیک اصلا نیازی به مراجعه بانک نیست یعنی اینههمه بانک نیازی نیست با این همه کارمند بیکار در ثروتی بخش‌های دبگه نیاز به نیروی انسانی فعال است و ابنه تسهیلات به کارمند داده میشه و چقدر حقوق مزایای با با کارای فوق العاده پایین ....
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۵۱ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
هروقت جای کارمند بانک بودین و تو باد و بوران و سیل و کروناو روزهای تعطیل اومدین بانک و با استرس و فشار و ریسک کار بانک اشنا بودین حتما میتونین نظر درستی بدین دراین باره...
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۳:۴۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
سلام لطفا در خصوص دریافتی های کارکنان پالایشگاه و شرکت های آلومینیوم و فولاد هم صحبت کنید لطفآ در نظر بگیرید که کارکنان بانک‌ در زمان پاندومی کرونا چقدر آسیب دیدن و چقدر از خانواده‌ای آنها داغ دار شدن لطفا انصاف داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
سلام بخدا حرام هست وام به خودی دادن و فشار آوردن به عامه مردم کارمند بانک دوبار خانه بسازد و باغچه بخرد هرسال سفر کیش و سایر داشته باشد در هوا های آنچنانی من معلم در حیاط مدرسه چادر بزنم در سفر قدرت رنگ آمیزی خانه را نداشته باشم برم دنبال وام ۲تا ضامن بخواهند ۳۰ میلیون وام بدن مقایسه کنید دارایی آبدارچی بانک را با معلم فوق لیسانس را حساب دستتان میاد همراهی کننده و قانون گذار و ماده تبصره نویس همه در پیشگاه خدا پاسخگو هستند در این دنیا هم مکافات عملشان را می بینند و عرض آخرم اینه که قانون برای همه باید یکسان باشد همانطور که من ۱۰سال در مدرسه شاهد دبیر بودم ولی پسرم را نتوانستم آنجا ثبت نام کنم چون امتیاز شاهد را نداشتم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۵۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
مردم راضی نیستند نگیرید این وام ها رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
باسلام،لطفا درخصوص ساعت کاری،حقوق و مزایا بقیه ادارات هم صحبت کنید واونرو با بانکها مقایسه کنید ،میدونید که اکثر ادارات پنج شنبه ها تعطیل هستند و درضمن ساعات کاریشان تا ساعت ۲ در صورتیکه بانکها تا ساعت ۳ هستند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۳۶ ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
یه جوری راجع به وام بانکها صحبت می کنند انگار بقیه سازمانها وام نمی گیرن، انگار رفاهیات ندارن. بدبخت بانکیها رو انداختن دم تیغ که دیگه بقیه به چشم نیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
عجیب نیست ؟؟؟ تا حرف رشوه شاسی بلند به نمایندگان مجلس شد یهووو واسه ماس مالیش بحث وام کارمندای بانک پیش آوردن !!!!؟؟؟ تمام بانکها طبق مقررات بانک مرکزی اقدام میکنند و بانک مرکزی هم زیر نظر دولت هست پس هر مشکلی پیش آمده از سمت دولت هست بانکها طبق قانون عمل میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
باید از لحاظاقتصادی تامین باشه والا ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
الان یک کارمندی که یک بانک مشخص حقوق میگیره صدمیلیون میتونه وام بگیره با همون فیش حقوقی خودش ،خب الان کارمند بانک فرقش با یک حقوق بگیر چیه که قفلی زدین به کارمند بانک ،کارمند بانک حقوقش همون بانکه ،پولش رو همون بانک سپرده گذاری میکنه و مشتری اول بانک خودشه ،هر ماه هم مبلغ حداقل ۱میلیون تومان بابت صندوق تامین آتیه از حسابش کم میشه که وثیقه و رسوب همان وام کارمندیشه ،همان بلایی که سر پزشکان کشور آوردیم و همه را از مملکت فراری دادیم نیاریم که فردا روز صدبرابر وام کارمندی رو هزینه کشف تخلف مالی بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
هر تسهیلاتی به کارکنان بانکها پرداخت میشه طبق ضوابط و مقررات است و تضمین‌های محکم ازشون گرفته شده و بابت این تسهیلات بدهکار هستند و باید قسط بدن.اما تا بحال کسی بررسی کرده ارگانی که اخیراً خودرو دیگنیتی 2میلیارد و نیمی رو به قیمت 800تومن گرفتن و پولشم سازمانشان پرداخت کرده چه جوابی دارند!
Iran (Islamic Republic of)
Mmm
۰۹:۱۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
سلام واقعا شورشو در اوردن من خودم برادرم کارمند بانک مهر به هشون ۴۷۰ میلیون وام مسکن ۱۵۰م رفع نیاز ۲۵ خودروو هر سال۴۰ برابر حقوق و مزایاشون وام ضروری میگیرن حدود۸۰۰ تا ۹۰۰میلیون جالبه که هیچ کدومش هم در موقع استعلام بانک مرکزی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
خود بانک مرکزی
اول گزارش خودشو منتشر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
هروقت به حقوق شرکت نفت و فولاد و ذوب آهن و اداره گاز وتسهیلاتشون وارد شدند اون وقت در مورد کارکنان بانک که در صف اول اقتصاد و مخاطرات اون قرار دارند نطر داده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
باسلام
ةخه چرا اینقدر حرف بی خود در مورد وام کارکنان بانک میزنم
کدوم وام چهار درصدی رو به کارمند بانک دادن یه نفر که ادعا داره بیاد ثابت بکنه که کدوم وام چهار درصدی رو به کارکنان دادند
کارکنان بانکها از هفت سال پیش با درصد ده یا یازده درصد وام گرفته اند
واز طرفی یه کارمند ساده اداره برق ماهی چهل
ل میلیون حقوق میگیره کسی خبردار نیست و بیچاره کارمند بانک تابلو شده برید اونا که مخفیانه حقوقهای نجومی میگیرند و کسی هم خبردار نیست رو پیگیر باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
کاش فقط ذره ای انصاف داشتید...
Iran (Islamic Republic of)
نتا
۲۱:۰۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
میگیریم خوبم میگیریم...خوب مغز خالی مردم رو با این چیزا گرم می‌کنن خودشونم هزار میلیاردی میچاپن....اگه قرار باشه تسهیلات کارکنان قطع بشه باید برا همه کارمندای دولت باشه نه بانکیها فقط...شهرداری سپاه ارتش انتظامیا . پتروشیمیا برو تا اخر.....مغزتون رو مفت گیر اوردن اینا....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
قضاوت های غیر منصفانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
حالا وام کارکنان بانک قطع بشه، ببینم مشکل وام مردم حل میشه، خوب سر کارتون گذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
حالا وام کارکنان بانک قطع بشه، ببینم مشکل وام مردم حل میشه، خوب سر کارتون گذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
همه سازمان‌ها به کارکنانشان تسهیلات ۴ درصد پرداخت می کنند تنها بانک ها نیستند تازه بانکها با ۱۰ درصد اگه به کارکنانشان وام بدهند شرکت های نفت ،گاز ،پترو شیمی و....هزاران سازمان دیگه به کارکنانشان تسهیلات ۴ پرداخت می کنند پس چرا کسی پیگیر تسهیلات آنها نیست و فقط گیر دادند به کارکنان بدبخت بانکها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا اینقدر جو سازی میکنید. من کارمند بانکم با 28 سال سابقه هشتم گرو نهم .مملکت اینقدر بی دروپیکر نیست که اینجوری قضاوت میکنید. همه سازمانها زمین و امتیاز آپارتمان به کارمنداشون میدهند. که سودش 3 برابر وام کارمندان بانک میشود. اگر قرار به شفاف سازی باشد. تمام کارمندان و اساتید دانشگاه که حقوقهای نجومی میگیرند واههایی که گرفته اند بیشتر از کارمندهای بانک میشودرامنتشر کنند. شما یک کارمند اداره یا سازمانی را پیدا نمیکنید که به اندازه کارمند بانک وام نگرفته باشد علاوه بر امتیازهای دیگه. این جوسازیها درجهت انحراف افکار عمومی به مسائل دیگر است. حالا نوبت کارمندای بانکهاست که سر زبون بافتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا هر وقت صحبت از قیمت بنزین می شود آن را با کشور های اقتصادی دنیا مقایسه می کنند اما درباره بانک ها با افغانستان!!!!؟
وقتی از یک چهار راه تا چهار راه بعدی از یک بانک دو شعبه داره
وقتی بانک ها سپرده های مردم رو با جشنواره قرعه کشی گول میزدند بجای خرج در زیر ساخت ها خرج زمین ساختمان آپارتمان می کردند
آن وقت توقع کمتر از این دارید
توی این کشور بیشتر از 5 بانک داخلی و 3_4 تا خارجی برای تجارت لازم نیست الباقی همه باهم باید اقدام و نیروهای اضافه اخراج و املاک مستغلات همه به حراج یا با حداقلی اجاره در اختیار مردم قرار گیرد
از قدیم گفتند کنترل کردن یک کلاس 10 نفره دانش آموز راحت تر از یک کلاس 40 نفره است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
تو اول برو فرق اقدام و ادغام رو بفهم بعد حرف بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
فکرکردیدبه نام خودشون وام می گیرند به نام زن و بچه هاشون می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
باسلام خدمت کاربران گرامی ذیل ، وضعیت هر کدام از بانک ها با هم متفاوت هست بانکهای خصوصی از نظر خدمات و حقوق و دستمزد و قوانین داخلی خودشان تبعیت میکنن اما بانکهای دولتی محدودیت زیادتری دارن ، پس در قضاوت کردن جانب انصاف را رعایت کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
همه‌ی وام ها راخود کارمندان بانک ها بر میدارند اگر سیر شدن که خداوند سیرشون نکنه بعد مابقی تازه میرسه به عده ی خاصی مردمم که هیچ
Iran (Islamic Republic of)
حسنخان
۱۲:۱۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
این چه بی عدالتیست دراین کشورکه یه آدم معمولی برای گرفتن ده میلیون تومان وام باید یکماه دوندگی کنه وهفت خان رستم را طی کنه اونوقت خود کارمندان بانکها هنوز قسط وام قبلیشون تموم نشده وام بعدیشون تو حسابشونه اون هم چهاردرصد وانواع وامها راهم باهم میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
شریف
۱۱:۴۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
بله همون درد همیشگی ندادن وام به افراد عادی ولی خوش حساب و معتبر.با وامی که پارسال 100تومن بود میشد یه خودرو خوب در همین حدودا خرید الان یه موتور هم نمیشه خرید البته وامی درکارنیست...!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
بحث پرداخت وام به کارکنان که به کنار پرداخت وام به نام فک وفامیلها برای خودشان هم کم نیست
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۱:۰۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
من با فوق لیسانس از دانشگاه دولتی استخدامی رسمی و شش سال سابقه بدون سهمیه ماهی هشت میلیون و سیصد از بانک دولتی میگیرم سرباز اومده پیش خودم ماهی ده و پونصد میگیرهنه پنج شنبه داریم نه تابستون نه نگمرخصی استحقاقی تو جنوب استان کرمان با نه ساعت کار مفید
اواز دهل از دور خوش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
بابا من بزرگ شدم چیکاره شم؟ بابا جان برو تو و بانک وام خونه میدن وام خودرو میدن نونت تو روغنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
وام خونه وام ضروری وام خرید خودرو کادو روز زن کادو روز مرد آجیل و باقلوا شب عید با پول مردم همش برای کارمند بانک اونوقت یه وام ودیعه میخواستن بدن به مستاجر پدر ما در اومد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
خجالت آوره عدالت کجای سیستم بانکی ما هست نمیشه که به یکی آنقدر وام بدید تا مرز خفگی یکی رو هم آنقدر بودجه نداریم بودجه نداریم کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
من الان چند ماهه تو صف دریافت وام فرزند از بانک ملت هستم هنوزم نوبتم نشده
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۰:۲۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
بهتر است مردم بدانند اکثر این وام ها بدون سود یا فقط با 3 - 4 درصد سد هستند
Iran (Islamic Republic of)
یاسر شیخ
۱۰:۱۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
آواز دهل از دور خوش است والا من با مدرک فوق لیسانس بدون سهمیه و شش سال سابقه ماهی هشت و سیصد از یه بانک دولتی حقوق میگیرم تو جنوب استان کرمان با روزی نه ساعت کار مفید نه پنج شنبه پیش خانواده ایم نه تابستون مرخصی استحقاقی بیش از سه روزم نمیتونیم بگگگیریم بعد گیر دادین به کارمنداشون وام میدن بانکها به والله من تو خرج یه زندگی دو نفره با اجاره خوندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
بانک ها منابع مالی را بین خودشان تقسیم میکنند در قالب وام های بدون بهره 0 % یا با سود بانکی بسیار کم 1-2% سود انوقت برای ارباب رجوع انقدر سخت گیری میکنند که منصرف شوند در نتیجه منابع برای خودشان بماند .دور همی بانکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
بهره 2درصد؟؟؟؟؟ مگه زمان اصحاب کهفه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
با کدوم مستند حرف میزنیم از نرخ سود صفر؟؟؟؟مطابق بخشنامه بانک مرکزی از سال ۹۵ کلیه وامهای کارکنان بانکی ۱۰ الی ۱۸ بوده
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۵۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
شفافیت یا دهن کجی به مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعا کار درستی انجام میشه اگه این موضوع بررسی میشه... چرا دریافت وام برای کارمند بانک با سایر مردم باید تفاوتی داشته باشه.اکثر کارمندهای بانک استان ما با چند سال سابقه کار چندین خانه و ماشین و ملک و املاک دارند. واقعا برای همه جای سواله از کجا میارن مگه چقدر حقوق میگیرن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
ادارات به کارکنانشون زمین میدن کدوم کارمندبانک حرفی زد؟اقای دهنوی از چیزی اطلاع نداره و چرت و پرت میگه صد نفر هم براش به به و چه چه میزنن،کدوم بخشش وام؟کدوم وام از محل پول مردم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
شعبه های خاصی برای ارائه تسهیلات قرض الحسنه بانکی به عموم مردم در محلات مشخص و معرفی شود این میشود شفافیت در رفع مشکلات مردم !!! نه اینکه به هر شعبه ایی مردم مراجعه میکنید از ابتدا و یا در مراحل کار به بن بست میخورند و سرآخر هم وام را به کارکنان خود میدهند! با وحود ابلاغ و اعلام هنوز هیچ شعبه ایی حتی بدون سپرده گذاری به مشتری وام نمیدهد .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
با سلام
خواهشاً باشگاه خبرنگاران جوان، فکری به حال بازار آشفته خودرو بکند که در یک سال گذشته قیمت ها حدود ۴ برابر شده است. خواهشاً طرح های چون واردات خودرو خارجی، مالیات بر عایدی سرمایه در ثبت نام ها و واردات خودرو کارکرده به جد پیگیری شود. از رئیس جمهور و رئیس مجلس در این باره پرسیده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا قوت خدا پدرمادرتان رو بیامرزه،والاه به این مردم تو خیلی از مسایل دار ظلم میشه،دست کسانی رو که واقعا خیرخواه مردمن میبوسم،این عمل به نفع کارمندان بانک هم هست اگر اهل فکر باشند،چون از این وام های بیشماری که همه میدانند و میگیرند هیچکس ،از مردم و سپرده گذاران بانک رضایت ندارند،سپاس فراوان از نمایندگان خدوم مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
هر کسی رفت استخدام بانک شد چه راننده چه کارمند الان هم خونه دارن هم چند تا ماشین هم ویلا مردم از این چیزا محرومند عدالت کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
اعتماد مردم با انتشار لیست برنمیگرده مگه ما موظف به اجرای قانونیم؟ دلیلی نداره ذهن مردم هر روز درگیر یه مساله ای باشه که نهاد پیگیر و موظف با ردیف بودجه و اختیارات قانونی داره؛ اعتماد من نوعی وقتی برمیگرده که ببینم با متخلف برخورد شده وگرنه اعلام مسائل و مشکلات و متخلفین و انتقال بار روانیش به جامعه جز درگیر کردن بیشتر ذهن مردم هیچی به دنبال نداره؛ فقط برخورد قاطع با هر کسی که دست درازی کرده به بیت المال به هر شکل و اندازه میتونه باعث تقویت اعتماد ملی بشه


ببینم این نظر استثنا تایید میشه...!
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۰۸:۵۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
متخلفین فعلا وزرا و نمایندگان کم کار و بی درایت هستند !!!!!!؟؟؟؟
باز هم فرا فکنی !!!!! ماشین شاسی بلند رو کارمند بانک گرفته یا نماینده مجلس ؟؟؟؟؟!!! قیمتش چند برابر وامی که کارمند بانک گرفته و چند برابر باید برگردونم......ووووو.......ووووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
چند برابر باید بر گردونه!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟چرا سفسطه می کنید.با همون کارمزدی که به شما دادن به ما هم بدهند، ما هم کارمند هستیم، ما هم شغلمان دغدغه دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
کاملا درست است یک کارمند بانک چندین بار باید وام بگیرد .یکی از اقوام ما وام مسکن وام خودرو وام لوازم منزل وام برای همه برادرها و فامیلهای خود گرفته جالب بدونید که با این وام خونه خریده وخونه ۱۰ برابرند وخودرو هم همین طور در صورتی که باز پرداخت آن ۵ ساله هست ومی گویند اگر بازنشسته بشه وام را با می بخشد .بزرگترین مشکل کشور دقیقا اینجا است .هم بانکها با خرید وفروش ملک وارز بازار را بهم می زنن وهم با پرداخ وام‌های کلان به کارکنان باعًث اختلاف طبقاتی می شوند .چه لزومی دارد در یک خیابان چندتا بانک باشد به طبعات نیروهای بیشتری داشته باشد این بوجه از کجا می آید.واقعا باید دراین موضوع هر سه قوه وارد شوند تمام بی بدوباریهای مال از سوی بانک‌هاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
کاش تا از چیزی مطمئن نبودیم راجع بهش حرف نمی زدیم. کجا وامهای بانکیها رو می بخشند؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
بی‌ عدالتی‌ بیداد‌ می‌کند‌ چند‌بار برای‌ وام‌ فرزند‌ آوری‌ ثبت‌نام‌ اما موفق‌ به‌ دریافت‌ وام‌ نشدم‌ عدالت‌ فقط‌ عدالت‌ حضرت‌علی‌ع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
هرچه بگندد نمکش میزنن وای به روزی که بگندد نمک
بانک ها به کارمندانشان وام هنگفت می دهند، شرکت های خودروسازی و قطعه سازی حواله ماشین به کارمندانشان می دهند که بالغ بر ۱۰۰ میلیون سود نسیبشان می شود ، حالا بگیر ببین بقیه چی کار می کنند.
بعد دولت دنبال رانتو دلال می گردد.
این بنگاه ها خودشان شدن دلال هستند.
وقتی که سود بانک ها که به مردم میدهند پایین هست و یا ماشین های در پیتی رو به قیمت ماشین های لاکچری موجود دنیا می فروشن، بهتر از این نمی شود. از ماست که بر ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا اینقدر به وام کارمندان بانک‌ها گیر می‌دهید اولا یه جوری عنوان می کنید که هراندازه و هروقت به بانکی ها وام می دهند دوما شما شرایط سخت کار در بانک‌ها فشار کار استرس عدم وقت کافی برای زندگی ابتلا به انواع بیماری‌های جسمی وروحی.. ‌.را فراموش کر ده اید سوما هر سازمانی برای پرسنل خودش یک سری تسهیلات معقول دارد رابعا میزان وام و حقوق کارکنان هر بانکی و بانکهای دیگر مختلف است و....لطفا منصف باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی زحمت میکشن این کارمندان بانک بایدم خوب بخورن مرغ خوب میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
یه روز بیل بهت بدم بری کارگری تا حرف بیربط نزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
چیه تحمل حرف حق ونداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
کدام شرایط سخت یک طوری صحبت میکنید انگار توی معدن کار میکنید ! الان دیگه با استفاده از اینترنت بانک و همراه بانک و دستگاه عابر بانک کمترین میزان مراجعه مردم و ارباب رجوع به بانکها رو داریم و اتفاقا"کارمندان بانک نسبت به سایر کارمدان از شرایط کاری فوق العاده ای برخوردارند و با استفاده از انواع و اقسام وامهای صفر درصدی که اقساطش هم مادم العمر هستش از رفاه کامل زندگی و شرایط سرمایه گذاری توی بازار مسکن و خودرو و ارز و طلا و..... برخوردار شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
ی عمره داریم میگیم این بانکها خودشون تورم زا هستن و پولی رو ک باید به مردم وام بدن به کارکنان خودشون میدن اونم بدون سود و بازه پرداخت 50 ساله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
طرف الکی که کارمند بانک نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
برای همینه که همش از مدیرانشون دفاع میکنن چون خوب بهشون رسیدن حالا ی بدبختی میخواد ۲ میلیون وام بگیره صد تا ضامن میخواین و آخرش هم پول تمام شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا وام ازدواج رو پیگیری نمی کنید از مهر 1401 می گویند وام ها بسته است ، از فروردین 1402 می گویند بخش نامه نیامده که وام بدهیم !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
دادرس
۰۷:۵۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
برای 50 میلیون وام با نرخ 18 درصد به بالا اینقدر مردم بیچاره پاس کاری می کنند بهانه های مختلف برای ضمانت میگیرن سراغ ندارم فقیری تا کنون از بانک با توجه به اینکه نیاز هم دارد وام گرفته باشد چون شرایط آوردن ضامن برایش سخت است . ولی بری خودشان از پول همان مردم جور دیگری حساب می کنند . مقصر اصلی بازرسان و حسابرسان هستند نه مدیران بانکها ، زیرا مدیران بانکها خودشان هم جزء این افرادند پس نمی توانند چشم پوشی کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
خاک بر سر ما چند بار برای وام گرفتن به بانک مراجعه کردم همش گفتند باید سپرده داشته باشی آخه اگه سپرده داشته باشم وام برای چی میگرفتم بعد راحت به کارکنان خودنون وام می دید
آخرین اخبار