معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: طرح آمارگیری از نیروی کار همزمان با سراسر کشور توسط پرسشگران این استان برای ۲ هزار و ۲۸۰ خانوار منتخب آغاز شده است.

مجید نعیمی افزود: روش آمارگیری در این طرح به صورت خوشه‌ای و ۲ مرحله‌ای انجام می‌گیرد که پرسشگران خراسان رضوی از طریق مراجعه به ۲ هزار و ۲۸۰ خانوار منتخب شامل هزار و ۵۱۲ خانوار شهری و ۷۶۸ خانوار روستایی در قالب ۱۹۰ خوشه نسبت به جمع‌آوری آمار و اطلاعات اقدام می‌کنند.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی بیان کرد: ملاک در اجرای طرح آمارگیری فصلی نیروی کار، داشتن حداقل یک ساعت کار فرد در هر مکان در نظر گرفته می‌شود، لذا این طرح همه افراد شاغلی که زیر پوشش بیمه باشند یا نباشند اعم از مرد و زن ساکن شهر و روستا و دارای ۱۵ سال سن به بالا را شامل می‌شود و اعضای خانوار‌های معمولی غیرساکن و خانوار‌های موسسه‌ای را در بر نمی‌گیرد.

وی اظهار داشت: طرح فصلی آمارگیری از نیروی کار که همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی آغاز شده است، اهدافی از جمله شناخت ساختار و وضعیت جاری نیروی کار و تغییرات آن را از طریق برآورد شاخص‌های فصلی و سالانه در سطح کشور و استان‌ها دنبال می‌کند.

نعیمی گفت: اجرای طرح آمارگیری نیروی کار به مدت ۱۴ روز انجام می‌گیرد و آمار بدست آمده در اختیار مرکز آمار ایران قرار گرفته که به صورت فصلی منتشر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.