چتر بیمه سلامت بر سر بیش از ۷۰ درصد اهالی کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد از بهره مندی بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان از خدمات بیمه سلامت خبر داد.

محسن عزیزی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد یعنی حدود ۵۲۰ هزار نفر در ۵ صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار (کمیته امداد و بهزیستی، خانواده‌های ایثارگران)، دفترچه‌های ایرانیان سلامت همگانی و روستائیان و عشایر زیر پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: باتوجه به رویکرد دولت سیزدهم یعنی همان عدالت در سلامت، در این دولت برنامه‌هایی تدارک دیده شده تا توجه بیشتری به بیماران خاص و صعب العلاج شود.

او افزود: این بیماران با بارگذاری مدارک و اسناد مورد نیاز در سامانه "شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران" و تایید بیماری و نوع خدمات درمانی که دریافت می‌کنند از خدمات این صندوق بهره مند می‌شوند.

عزیزی ادامه داد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۷ هزار و ۷ نفر از این بیماران در استان شناسایی و نشاندار شدند و زیرپوشش خدمات صندوق قرار گرفتند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: چنانچه این بیماران نشاندار شوند در مراکز دولتی ما بیش از ۹۰ درصد هزینه داروهایشان توسط سازمان بیمه گر پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: در بخش خصوصی هم تا ۸۰ درصد خدماتی که مرتبط با بیماریشان است همچون شیمی درمانی رادیو تراپی و اسکن‌های خاص و آزمایشات خاص شامل این موضوع می‌شود.

به گفته عزیزی؛ بیماران دیابتی به خصوص افرادی که انسولین مصرف می‌کنند و دچار بیماری‌های وابسته به به دیابت هستند نیز سال آینده برای حمایت بیشتر نشاندار می‌شوند.

او گفت: برای تقدیر از صاحبان قلم، تلاش شد تا در این هفته با موسسات درمانی هماهنگی صورت بگیرد و در ۳ شهرستان یاسوج (آزمایشگاه دکتر عزیزی)، گچساران (آزمایشگاه دکتر براتی) و دهدشت (آزمایشگاه دکتر رضوی) یک سری آزمایش‌های کامل پزشکی رایگان برای آن‌ها انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.