مسئول کانون کارآفرینان ایلام گفت: کارآفرینان فعال در این استان برای بیش از یک هزار نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

صادق صفربیگی مسئول کانون کارآفرینان ایلام با اشاره به اینکه ۱۴ دوره فرآیند انتخاب کارآفرینان در استان تاکنون برگزار شده است، اظهار داشت: ۷۹ کارآفرین طی ۱۴ دوره گذشته در استان شناسایی شده که از این تعداد بخشی به خارج از استان مهاجرت کرده اند و هم اکنون ۵۴ کارآفرین فعال در بخش‌های مختلف فعالیت دارند. 

وی بیان کرد: مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت کارآفرینان استان ایلام در بخش‌هایی همچون صنعت، کشاورزی، فناوری اطلاعات، خدمات، پزشکی، دامپروری بوده که طبق خوداظهاری و داوری صورت گرفته تعیین می‌شوند.

مسئول کانون کارآفرینان ایلام مهم‌ترین شاخصه‌های تعیین این افراد را داشتن نوآوری، اشتغالزایی، کمک به محیط زیست و ایجاد ارزش افزوده عنوان کرد.

وی اظهار کرد: کارآفرینان ایلامی هم اکنون برای حدود یک هزار نفر ایجاد اشتغال کرده و بطور متوسط هر کارآفرین برای ۲۵ نفر شغل فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع افراد کارآفرین استان ۲ مورد در حوزه شرکت‌های دانش بنیان بخش فناوری اطلاعات حضور دارند، ادامه داد: فناوری‌های نو و های‌تک در استان تا حدود زیادی ناشناخته بوده و مغفول واقع شده اند و بیشتر فعالیت‌ها به شکل سنتی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: مهم‌ترین شرکت‌های اقتصادی و سودده دنیا در سال‌های گذشته بیشتر مربوط به شرکت‌های نفتی و گازی بودند، ولی امروزه از ۱۲ شرکت برتر ۱۱ مورد در بخش فناوری اطلاعات حضور دارند که بسیار اشتغالزا، سودآور و دارای ارزش افزوده بالایی هستند که می‌طلبد کشورمان نیاز نگاه خود را به این عرصه تغییر داده تا بتوان از مزیت‌های حوزه فناوری اطلاعات برای توسعه کشور بهره گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.