گام نخست طرح «کانون‌مدرسه» با همکاری دوجانبه مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تعدادی از مدارس استان سمنان اواسط اردیبهشت‌ماه پایان یافت.

نبی‌الله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از اجرای طرح موفق کانون‌مدرسه در ۱۰ مرکز فرهنگی هنری بسطام، یک و دو شاهرود، یک و دو دامغان، شهمیرزاد، یک و دو سمنان، آرادان و گرمسار، خبر داد و گفت: این طرح با تحت پوشش قرار دادن ۴۹ مدرسه از دی‌ماه ۱۴۰۱، آغاز و در اواسط اردیبهشت ۱۴۰۲ پایان یافت.

وی اظهار کرد: پنج هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر پایه دوم تا ششم ابتدایی عضو طرح کانون‌مدرسه، علاوه بر بازدید از کتابخانه‌های کانون پرورش فکری در بیش از ۱۰۰۰ فعالیت اجرایی از سوی مربیان مراکز در بخش‌های فرهنگی، هنری و ادبی، شرکت فعال داشتند.

وی با بیان این‌که طرح کانون‌مدرسه، پیشینه داشته و همکاری بین کانون با آموزش و پرورش از سال ۱۳۷۹ آغاز شده و تاکنون چهار دورهٔ آن اجرایی شده است، افزود: «کانون‌مدرسه» در واقع عنوان طرح مشارکتی است که ذیل تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تدوین و مقرر شد در یک فرایند سه‌ساله اجرا شود و گام نخست آن با هدف آشنایی کودکان، نوجوانان، اولیای تربیتی و والدین با کانون، فعالیت‌ها و اهداف آن اجرا شد و دانش‌آموزان در قالب بازدید دوساعته در مراکز کانون حضور یافته و یک روز را در فضای کانون سپری کردند.

مدیرکل کانون استان سمنان ادامه داد: مربیان متخصص و توانمند کانون در این طرح، ضمن فراهم آوردن فضایی جذاب و دلنشین برای مخاطبان به ارائهٔ فعالیت‌های خلاق که معرف خدمات فرهنگی کانون باشد و مخاطبان را به بهره‌گیری از امکانات کانون ترغیب کند، پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.