رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین از رشد ۱۱۳ درصدی این استان در حوزه ایجاد اشتغال طی سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد.

عزیزالله افضلی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با بیان اینکه قزوین رتبه پنجم کشور را در مجوز اشتغال داراست، تاکید کرد: آمار جواز تاسیس صادر شده طی سال گذشته بالغ بر ۶۳۰ فقره بود که با سرمایه گذاری ۳۷۰ هزار میلیارد ریالی، میزان اشتغال را برای ۲۱ هزار و ۷۹ نفر را فراهم ساخته است.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین در تعداد پروانه‌های بهره برداری رتبه هفتم را داراست، تاکید کرد: استان قزوین در سال ۱۴۰۱ با ۳۷۱ فقره پروانه بهره برداری و ۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، زمینه ۱۱ هزار و ۳۷۶ فرصت شغلی را در منطقه ایجاد کرده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۳ درصد رشد داشته است.

این مسوول اضافه کرد: قزوین همچنین با وسعت ۱۵ هزار و ۵۹۵ کیلومتر و جمعیتی حدود ۱.۵ میلیون نفر به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و نزدیکی آن با مرکز، سابقه طولانی را در حوزه صنعت و همچنین بهره مندی از نیروی ماهر داشته و به همین جهت از مدت‌ها پیش گرایش سرمایه گذاران در حوزه صنعت به ویژه طی ۲ دهه گذشته در این استان زیاد بوده است.

به گفته وی، امروز استان قزوین با سه هزار و ۵۴۰ واحد صنعتی و اشتغال ۱۵۲ هزار و ۲۱۳ نفری، دارای یک شهر صنعتی و ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تاکید کرد: یک هزار و ۲۹۰ نوع محصول صنعتی در استان قزوین تولید می‌شود که از مهمترین آن‌ها می‌توان به صنایع شیمیایی، کانی‌های غیر فلزی، صنایع سلولزی، شوینده ها، انواع شیشه، لوازم خانگی مانند یخچال، فریزر و کولر، آبگرمکن، بخاری، چرخ خیاطی، انواع قطعات خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه، انواع سرامیک، کاشی و ظروف مسی، انواع نخ، پارچه، موکت و قالی، ظروف بسته بندی، انواع دارو و محصولات مهندسی پزشکی، فرآوری محصولات کشاورزی و دامی اشاره کرد.

افضلی همچنین به مهمترین اقلام صادراتی قزوین نیز اشاره کرد و یادآور شد: پلاستیک و نایلون‌های رولی، موادشوینده، مواد غذایی (چیپس، سیب زمینی سرخ شده نیمه آماده)، رب، سرکه، ماکارونی، کاشی و سرامیک، کابل، انواع مفتول‌های مسی، مشتقات نفتی مانند هیدروکربن‌ها و روغن‌های صنعتی، پارافین، انواع شیشه، رزین، موکت، کشمش، پریفورم و کولر آبی از جمله مواد و کالا‌های تولیدی هستند که به کشور‌های همسایه صادر می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار