کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با فعالیت دوباره سامانه بارشی و جریانات ناپایدار جوی از ساعات بعد از ظهر امروز بارش باران از شمال غرب استان آغاز می‌شود و بارش‌ها به صورت رگبار توام با رعد و برق و در نواحی مستعد به شکل بارش تگرگ خواهد بود.

آذر رضایی‌پور کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین با تقویت این سامانه طی روز پنجشنبه هفته جاری بر حجم و گستره بارش‌ها در استان و به ویژه در نیمه شمالی افزوده خواهد شد.

او افزود: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها، ایجاد رواناب و آب گرفتگی نیز دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: با فعالیت این سامانه در نواحی بادخیز، وزش باد گاهی شدید همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید نیز پیش بینی شده است.

رضایی‌پور بیان کرد: دمای هوا در استان خراسان رضوی نیز از امروز روند کاهشی دارد به طوری که طی روز‌های پنجشنبه و جمعه در نیمه شمالی استان بین چهار تا ۶ درجه از دمای هوا کاسته خواهد شد.

او تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در نیمه شمالی استان بارش‌های پراکنده‌ای را داشتیم که از شهرستان قوچان کمتر از یک دهم میلیمتر گزارش بارندگی ثبت و گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۷ تا ۳۴ درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان بود که بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۳۱ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد به ۱۸ درجه سلسیوس می‌رسد.

رضایی‌پور اظهار کرد: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۰ درجه سلسیوس و شهرستان‌های سبزوار با بیشینه دمای هوای ۳۹ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

او افزود: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد در شهرستان سبزوار با ۴۷ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد ، باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار