رییس جمهور آذربایجان در سخنانی ارتش کشورش یکی از قوی‌ترین ارتش‌ها در جهان عنوان کرد که می‌تواند در میدان جنگ قدرت نمایی کند.

الهام علی اف، رییس جمهور آذربایجان در سخنرانی به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس ارتش این کشور گفت: در طول ۴۴ روز جنگ حتی یک نفر هم از ارتش ما عقب نشینی نکرد. حتی یک نفر فراری نشد. این ارتش واقعی آذربایجان است.

وی در ادامه تاکید کرد: ما همواره یاد و خاطره عزیزانی را که در میدان‌های نبرد برای کشور خود جانفشانی کرده اند گرامی میداریم.

به گزارش پایگاه خبری آذرتاج، وی که از شهر شوشی سخنرانی می‌کرد، ادامه داد: آزادسازی شوشی به دست رزمندگان فداکار ما بخش مهمی از تاریخ ماست. پرچم آذربایجان پس از روز‌ها نبرد در این شهر به احتزاز درآمده است.

علی اف در ادامه تاکید کرد که باید مناسبت‌های این چنینی فرصتی باشد برای تعریف و تعیین چشم اندازی از آینده کشور.

چندی پیش روزنامه "هایکاکان زمانک" متعلق به خانواده نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در گزارشی از تیراندازی میان نیرو‌های دو طرف در روستای تیغ خبر داد. طی آن حادثه یک نفر از طرف ارمنستان و دو تن از طرف جمهوری آذربایجان مجروح شده بودند. 

تیراندازی میان دو طرف پس از آن انجام شد که نیرو‌های جمهوری آذربایجان اقدام به گشودن آتش به سمت یگان‌های نظامی ارمنی که در حال انجام عملیات مهندسی بودند کردند و طرف ارمنستانی نیز به طور متقابل اقدام به تیراندازی به طرف مقابل کرد. 

منطقه قفقاز حیات خلوت روسیه محسوب می‌شود و مسکو وزنه‌ای سنگین به منظور ایجاد موازنه در این منطقه است. با این حال، مشغول بودن روسیه به جنگ با اوکراین، منجر به بی ثباتی در منطقه شده است. کشور‌هایی همچون ترکیه نیز به دلیل منافعی که در حمایت از باکو دارد در حال مداخله در این منطقه هستند. جمهوری آذربایجان اکنون بخش قابل توجهی از گاز این کشور را تامین می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
تو هیچ قدرت هم میفهمی احمق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
هدف آذربایجان و علیف از رجز خوانیهای اینجوری تحریک ایرانه.برخلاف تصور خیلیها که فکر میکنن آذربایجان دنبال ضربه زدن به ایرانه، اتفاقا با تحریک ایران دنبال ضربه خوردن از ایران و داد و فریاد راه انداختنه..دقیقا مثل اتفاقی که برای سفارت آذربایجان افتاد و معلوم شد که از ماهها قبل به صورت غیر قانونی سفارت آذربایجان زن اون بنده خدا رو از ایران خارج کرده بود و هیچ جوابی هم بهش نمیداد.و در نهایت از کوره در رفت و به سفارت آذربایجان حمله کرد.در نهایت هر چقدر علی اف دوست داره با هارت و پورت خودشو گنده کنه ولی اگر قرار باشه در عمل دست به سمت ایران دراز کنه مطمئن باشین که اون دستش دیگه سالم برنمیگرده و قطع میشه.سردار قاآنی خیلی خلاصه و مفید جواب علیف رو داد و گفت همه چیز تحت کنترله و جای نگرانی وجود نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
از تو گنده تراش کاری از پیش نبردن چه برسه به تو جوجه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۱۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
بچه ی صدام هم حساب نمیشی
ولی سرنوشتت مثل صدام رقم خواهد خورد
تیپ هیتلری به خودت گرفتی
چاره اش یک سوزن است که بادت خالی شود
یاد قورباغه ای می افتد که برای بلعیده نشدن توسط
شکارچی اش خود را باد می کند
به افتخار نزدیک شدن الحاق آذربایجان شمالی به ایران
در آینده ای نزدیک یاشاسین کل آذربایجان ایران
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۲:۱۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
ارتش آذربایجان در مقابل ارمنستان که از دو جهت در بنبست هست و نفت و گاز و سلاح نداره خیلی خیلی قویتره ، نه در مقابل کشوری مثل ایران که ابر قدرت جهان (آمریکا) رو در سوریه،عراق،یمن،لبنان و اکنون در فلسطین شکست داده و شکست میده . جنگ چهلو چهار روزه ای که بهش افتخار میکنید اندازه یک عملیات ایران در هشت سال دفاع مقدس هم نیست.
United States of America
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
یاشاسین اذربایجان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
عرض خود می بری و زحمت ما می داری!!!! آقای نوک مگسک!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۳:۳۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
شاخ و شونه میکشی؟ برا هر کی لاتی برا ما شوکولاتی.
Iran (Islamic Republic of)
آذربایجان
۲۳:۲۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
ارتش آذربایجان قوی هست وحتما قوی تر هم خواهد شد.ما به این ارتش که با جانفشانی بی نظیر،اشغالگران را از قره باغ بیرون کرد افتخار می‌کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
پاناترک کثیف داریرباشیررنر حرف میزنید بزدل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
پاچه خواری این مردک متوهم خوب نیست البته مقصر مسولان خودمون هستند،زیادی به این علی‌اف بها دادن و درمقابل گنده گویی و اتهام زدنشان سکوت کردن، مردک فکر کرد خبریه و ایران ضعف داره، توی درگیری با ارمنستان هم متاسفانه مسولان ما پشت آذربایجان و علی اف را گرفتند و نتیجه این شد که میبینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
کاربر۰۴:۲۶ شخصی که به نام آذربایجان نظر داده،کاری به ایران نداره.بلکه از شجاعت ارتش آذربایجان دربرابر اشغالگران تمجید می‌کند.وکاری به ایران نداشته.فاشیست کثافت واقعی تو هستی که چشم دیدن وگوش شنیدن غیر خود رونداری
آخرین اخبار