تامین کود مورد نیاز کشت بهاره در گلستان

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از ورود بخش قابل توجهی از نیاز کود شیمیایی برای کشت بهاره به استان خبر داد.

سید صمد ضیائی گفت: کشت بهاره با ذخیره بیش از ۱۴ هزارو ۹۰۰ تن کود‌های یارانه‌ای آغاز شده است و در حال حاضر بیش از ۳۱ هزارو ۴۰۰ هزار تن انواع کود شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه علاوه بر ذخیره به این استان تحویل داده شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان، در خصوص تامین و توزیع کود در فصل بهار گفت: برنامه‌ای که در سال جدید از سوی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه کود‌های یارانه‌ای ابلاغ شد شامل توزیع ۱۹۸ هزارو ۹۸۸ تن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه است.

او ادامه داد: به این ترتیب باید ۱۴۱ هزارو ۹۵۱ تن کود‌های ازته، ۳۳ هزارو ۵۳۷ تن کود‌های فسفاته و ۲۳ هزارو ۵۰۰ تن کود‌های پتاسه بین کشاورزان توزیع شود.

ضیائی افزود: بر اساس برنامه خرید، مناقصه‌های برنامه‌ریزی شده از طرف شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور تا پایان سال ۱۴۰۱ به خوبی انجام شده است تا توزیع کود در کشت بهاره ۱۴۰۲ به خوبی انجام شود.

او گفت: خوشبختانه با وجود اینکه در مقطع کشت بهاره هستیم و اوج تقاضا و مصرف برای کود‌های یارانه‌ای وجود دارد، اعتراض و گلایه‌ای از کمبود کود ملاحظه نمی‌شود.

ضیایی گفت: سیاست وزارتخانه تخصیص کود‌های یارانه‌ای به محصولات اساسی و استراتژیک اعم از گندم، جو، برنج، چغندر قند، کلزا و دانه‌های روغنی است.

او در ادامه گفت: امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، در صورت تامین منابع وزارتخانه به تمام محصولات کشاورزی کود‌های یارانه‌ای تحویل می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه، در سال‌های اخیر با اجرای طرح خودکفایی کود‌های کشاوری با محوریت وزارت جهاد کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، ظرفیت تولید داخلی افزایش پیدا کرد که فقط حدود ۱۰ درصد است از محل واردات تامین می‌شود و ۹۰ درصد آن تولید داخلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.