مدیر کل مدیریت بحران استان یزد از اختصاص سهیمه آرد برای نانوایی‌های استان در شرایط بحرانی خبر داد.

محمدعلی ملک زاده مدیر کل مدیریت بحران استان در نشست مشترک مدیر کل مدیریت بحران استان یزد با مدیر کل غله سهیمه آرد برای نانوایی‌ها گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌ها در شرایط بحرانی تامین نان در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

 او با بیان اهمیت پیشگیری قبل از بروز بحران افزود: هدف از تامین آرد، مقابله مناسب و به موقع با بحران‌ها و رفع اثرات ناشی از آن‌ها است و در این خصوص کلیه تمهیدات لازم جهت مواجه با بحران‌های احتمالی در نظر گرفته شده است.
 
ملک زاده با توجه به اهمیت تامین نان مردم در شرایط بحرانی افزود: بلافاصله پس از اعلام وقوع حادثه و بحران، خبازی‌های منتخب با برچسب مدیریت بحران در شهرستان‌ها با دستور ستاد مدیریت بحران بصورت فوق العاده اقدام به طبخ و تامین نان مردم خواهند کرد.
 
او ادامه داد: کیفیت پخت، ایمن بودن مکان نانوایی، داشتن مشعل با سوخت دوم و برق اضطراری ملاک‌های تعیین اولویت در تعیین نانوایی‌ها است.
 
ملک زاده افزود: ادارات جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، اداره کل غله استان و فرمانداری مسئولیت تعیین و بازرسی رعایت سهمیه و انجام ذخیره سازی در نانوایی‌های مذکور را بر عهده دارند.
 
مدیرکل مدیریت بحران ادامه داد: یکی از مشکلات در شرایط بحران انتقال آرد به نانوایی‌ها است که با اجرای این طرح زمان ارائه خدمات در شرایط بحران کاهش می‌یابد.
وی همچنین خواستار انتقال این طرح در قالب مدیریت دانش به سایر استان‌ها شد.
 
سیدجلال موسوی مدیرکل غله استان نیز در این نشست از آمادگی اداره کل غله استان برای تامین آرد و نان مردم در شرایط اضطرار خبر داد.
 
او افزود: بیش از یک هزار و ۱۰۰ نانوایی در استان فعالیت دارند که ۱۷۰ نانوایی در این طرح همکاری خواهند داشت.
 
 موسوی افزود: ماهیانه بیش‌از ۱۰ هزار تن آرد رایانه‌ای در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد که در این طرح ۳۵۰ تن ظرفیت آرد در ۱۷۰ نانوایی منتخب افزایش می‌یابد.
 
موسوی ادامه داد: این سهمیه صرفا یکبار اجرا می‌شود و در صورت صدور دستور ستاد مدیریت بحران آرد جایگزین در کوتاه‌ترین زمان در اختیار نانوایی‌ها قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار