مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: ۱۵ مورد تعمیرات اساسی و نیمه اساسی و بازدید دوره‌ای در واحد‌های ۱۳گانه بخاری و سیکل ترکیبی این نیروگاه به انجام رسید.

ابوالفضل موتاب‌ها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: با انجام این اقدامات ۹۸ درصد برنامه‌های پیش بینی شده در حوزه تعمیرات این نیروگاه محقق شد.

وی اظهار کرد: ۱۷ مورد برنامه تعمیراتی سالانه در نیروگاه شهید رجایی قزوین پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

این مسئول گفت: هرساله به منظور کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی و با هدف کمک به پایداری شبکه سراسری تولید در پیک مصرف برق تابستان، ۱۷ فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره‌ای برای واحد‌های ۱۳گانه بخاری و سیکل ترکیبی، برنامه ریزی می‌شود که انجام و اتمام تعمیرات بازدید دوره‌ای واحد ۲۵۰مگاواتی شماره سه بخار آغاز این برنامه‌ها بود.

وی افزود: هم اکنون واحد شماره ۲بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی برای انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای در دست تعمیرات قرار دارد که این فعالیت تعمیراتی تا پایان اردیبهشت ماه انجام و به پایان خواهد رسید.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی با بیان فعالیت‌های تعمیراتی در واحد‌های بخاری نیز اظهار کرد: در نیروگاه بخار نیز هم اکنون واحد شماره دو ۲۵۰ مگاواتی نیز تحت تعمیرات بازدید دوره‌ای قرار داشته وتا قبل از پایان اردیبهشت ماه نیز به اتمام خواهد رسید.

موتاب‌ها در توضیح فرآیند برنامه ریزی برای انجام ۱۷ فعالیت تعمیرات واحد‌های بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه نیز گفت: هرساله نیاز‌های تعمیراتی واحد‌های نیروگاه براساس ساعت کارکرد، دوره تعمیراتی و استاندارد شرکت سازنده، به شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و مدیریت شبکه سراسری برق اعلام می‌شود که پس از بررسی و تایید برنامه ها، جدول زمانبندی خروج واحد‌ها برای اجرای برنامه‌ها به این نیروگاه اعلام می‌شود.

وی افزود: انجام فعالیت‌های تعمیراتی نقش کلیدی در حفظ و پایداری شبکه سراسری و تامین برق مورد نیاز جامعه به ویژه در تابستان دارد.

نیروگاه شهید رجایی سومین نیروگاه بزرگ کشور دارای ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی است که سالانه با بیش از ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت تولید انرژی الکتریکی، حدود ۳/۵ درصد از تولید برق شبکه سراسری را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار