بزرگترین مرکز کمپ ترک اعتیاد در مازندران راه اندازی می شود

بزرگترین مرکز کمپ ترک اعتیاد تا ۲ ماه آینده در مازندران بهره برداری می‌شود.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران درحاشیه بازدید از کمپ ترک اعتیاد روستای قاجارخیل فرح آباد ساری، گفت: بزرگترین مرکز کمپ ترک اعتیاد با ظرفیت پذیرش ۷۰۰ نفر تا ۲ ماه آینده در استان بهره برداری می‌شود.

او با بیان اینکه ریشه کنی اعتیاد در استان، نیازمند طرحی اساسی و عزم همگانی است افزود: برای افراد بعد از ترک اعتیاد در این کمپ اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

استاندار مازندران با تاکید بر ضرورت تدوین طرحی اساسی برای ریشه کنی اعتیاد در استان و ضرورت عزم همگانی برای تحقق این مهم، گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی مبارزه با اعتیاد باید تقویت شود. ‎

او افزود: باید با اقدامات فرهنگی بتوانیم زمینه ریشه کنی معضل اعتیاد در استان را فراهم کنیم. در این زمینه حضور خیران در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی امری ستودنی است.

حسینی پور با اشاره به اینکه مازندران، از استان‌های گردشگری و فرهنگی است و باید برنامه‌ریزی مدونی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در این استان انجام گیرد، گفت: وجود حتی یک معتاد متجاهر در استان برای مازندران مطلوب نبوده و باید طرح مدونی از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان جهت ریشه کنی اعتیاد در استان تدوین و برای اجرا به شهرستان‌ها ابلاغ شود.

او با بیان اینکه باید برنامه اساسی برای پس از آزادی معتادان بهبود یافته از سوی دستگاه‌های فرهنگی استان خصوصاً سازمان بهزیستی طراحی شود، افزود: زمینه سازی برای جلوگیری از گرایش به مخدر‌های صنعتی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح مدارس و دانشگاه‌ها امری ضروری است که باید به آن توجه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.