کریمی گفت: در راستای اشتغالزایی ۵۰ هزار میلیارد تومان در اختیار استانداران قرار می‌گیرد. 

محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی که با حضور وزیر کار برگزار شد گفت: و ۵۰ هزار میلیارد تومان نیز در اختیار استانداران قرار می‌گیرد. 

 کریمی بیرانوند در خصوص سامانه ملی رصد اشتغال کشور افزود: امسال تسهیلات تکلیفی ذیل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ نداریم و همه تسهیلات در بند الف ادغام شده است و تا امروز سهم کمیته امداد، بهزیستی و نهاد‌های حمایتی ابلاغ شده است.

او با اشاره به تقسیم بندی و ارزیابی از استان‌های کشور انجام شده است، اضافه کرد: رسیدن به تعهد اشتغال، رضایت در طرح‌های اشتغالزا به ویژه طرح‌هایی که تسهیلات دریافت می‌کنند و شناسایی متغیر‌های موثر در کاهش نرخ بیکاری استان از جمله مولفه‌های مهم در این ارزیابی به شمار می‌رود.

معاون توسعه وزارت کار بیان کرد: وضعیت نرخ مشارکت، وضعیت جمعیت فعال در کنار سایر شاخص‌ها و آمار و ارقام این تحلیل‌ها نیز در کارگروه اشتغال استان نیز باید مدنظر قرار گیرد.

او ادامه داد: سامانه رصد اشتغال با هدف شفاف کردن ارائه آمار راه اندازی شد و ابزاری را در اختیار همه دستگاه‌ها قرار داده که دائما خود را ارزیابی کنند و در جلسات کارگروه اشتغال استان‌ها باید دیتا‌های سامانه مستمرا رصد و بررسی شود و نسبت به نظارت بر طرح‌ها سختگیری شود و هر مسئله‌ای به عنوان اشتغال ثبت نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.