مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: چهار هزار و ۶۲۲ حلقه چاه غیرمجاز با حجم برداشت ۱۲۳ میلیون متر مکعب، در شهرستان مشهد طی ۱۰ سال گذشته مسدود شده است.

علیرضا طاهری افزود: با توجه به خشکسالی های پیاپی در مشهد و خراسان رضوی، طرح تعادل بخشی منابع آبی در دستور قرار گرفت و برخورد با حفر چاه های غیرمجاز به عنوان اصلی ترین عامل نابودی منابع زیرزمینی به صورت جدی پیگیری شد.

وی اضافه کرد: همچنین در ۱۰ سال گذشته سه هزار و ۷۰۵ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه ها در خراسان رضوی رفع تصرف شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: حجم بارندگی در سال آبی جاری از ابتدای مهر ماه ۱۴۰۱ تا کنون در استان ۳۱ درصد و در مشهد۴۵ درصد کاهش یافته است و با کاهش چشمگیر منابع آبی سطحی و زیرزمینی رو به رو هستیم.

طاهری افزود: هم اینک ۲۴۶ میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای استان خراسان رضوی وجود دارد که این میزان در مدت مشابه پارسال ۴۵۴ میلیون متر مکعب بود.

وی تاکید کرد: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف شهرها، برخورد با انشعابات غیرمجاز و پرهیز از مصارف غیرضروری برای گذار از شرایط کم آبی باید بیشتر از همیشه مورد توجه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.