امام جمعه موقت شهرکرد گفت: مسئولان باید به هر طریقی و با به‌کار گیری از نوابغ اقتصادی و ابتکارات مبتکران حل مشکلات را در دستور کار قرار دهند و این مهم زودتر محقق شود.

حجت‌الاسلام سیدابوالحسن فاطمی در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت امام صادق (ع) در روز ۲۵ شوال، اظهار داشت: ما هم در اصول و عقاید و هم در فقه و احکام مفتخر به جعفری بودن هستیم و از مذهب حضرت پیروی می‌کنیم.

وی افزود: ایشان زحمت فراوانی برای مذهب تشیع متحمل شدند و زحمات طاقت‌فرسای بیش از ۳۰ ساله ایشان صرف تبیین و روشنگری مذهب شیعه شد.

حجت الاسلام فاطمی با تصریح اینکه امام صادق (ع) در سال‌های قبل و بعد از سقوط بنی‌امیه فرصت طلایی برای تبیین دین و بیان حدیث داشتند، اضافه کرد: بالغ بر چهار هزار نفر در محضر ایشان شاگردی کردند و حدیث‌های ایشان را نوشتند و لذا از مجموع ۶۰ هزار حدیث که از امامان معصوم (ع) به ما رسیده است، ۳۶ هزار حدیث از لسان امام جعفر صادق (ع) است.

وی اظهار داشت: می‌طلبد که در ایام شهادت این شخصیت والامقام برنامه‌ها و محافل عزاداری در محلات و ادارات به شیوه اثرگذار برپا شود و چه خوب است که محافل عزا در بازار و پاساژ‌ها که قبلاً مرسوم بود مورد توجه قرار گیرد؛ تکریم و احترام ائمه معصومین (ع) مصداق تعظیم شعائر الهی است.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام فاطمی با اشاره به سالروز تشکیل حکومت اشغالگر قدس در سال ۱۹۴۸، بیان کرد: طرح تشکیل این حکومت غاصب از چند دهه قبل با گسیل دادن یهودیان به‌صورت چراغ‌خاموش از سراسر عالم به سرزمین‌های اشغالی آغاز شده بود و در فاصله بین دو جنگ جهانی انجام شد تا جایی که بعد از چند سال، سرزمین مسلمان‌نشین فلسطین رنگ و لعاب یهودی به خود گرفت.

وی گفت: با پایان جنگ جهانی دوم، صهیونیست‌ها فرصت یافتند تا در سازمان ملل مورد حمایت انگلیسی‌ها و آمریکا قرار بگیرند و لذا در سال ۱۹۴۸ این رژیم غاصب شکل گرفت. آمریکا نیز از آنان حمایت و تلاش کرد که دولت‌های اسلامی از جمله شاه ایران با رژیم صهیونیستی همراه شوند.

حجت الاسلام فاطمی با تأکید بر اینکه دست خداوند بالاتر از همه دست‌هاست، بیان کرد: خداوند در این بحبوحه، انقلاب اسلامی ایران را برپا کرد که به برکت خون شهدا و مکتب ناب اسلام، جهان متحول شد و معادلات سیاسی استعمار به هم ریخت.

وی بیان داشت: عظمت و شکوه انقلاب به جایی رسید که رهبر معظم انقلاب فرمودند در آینده نه‌چندان دور فاتحه این رژیم کودک‌کش خوانده می‌شود که امروز می‌بینیم این رژیم گرفتار مشکلات عدیده سیاسی و داخلی است.

حجت الاسلام فاطمی با تأکید بر اقتدار و صلابت و ابهت ایران اسلامی در جهان، توضیح داد: ایران که روزی حیات خلوت و مستعمره آمریکا به حساب می‌آمد، امروز به ابرقدرت جهانی تبدیل شده است و مردم نیز بهتر از اسلام و نظام اسلامی سراغ ندارند.

وی ادامه داد: در کشور وفور نعمت وجود دارد، اما بخشی از مردم درآمد زیادی ندارند و با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه هستند لذا مسئولان به هر تمهید و طریقی و با به‌کار گیری نوابغ اقتصادی و ابتکارات مبتکران حل مشکلات را در دستور کار قرار دهند و این مهم زودتر محقق شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
نوشدارو بعد ............!!! گوشه هر کار لنگی به شکر خدا وبا عزت و سربلندی گره اش بدست دانش بنیان ها مملکت باز شد این هم میشود ! منتها سدی از کوه ناکوک در گوشه گوشه های اقتصاد در خفا و به ناحق از اقتصاد نابسامان ارتزاق میکنند که خود جلوی هر تغییری با بهانه های واحی مقاومت خواهند کرد