طحان نظیف درباره فروش خودرو خارج از ضابطه گفت: هنوز گزارشی در این باره نداریم اگر داشته باشیم آن را بررسی می‌کنیم.

اولین نشست خبری هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص مصوبات مجلس شورای اسلامی و اساسنامه‌های دولت گفت: در طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا کسور بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی و تجمیع سوابق بیمه‌ای اشخاص که با اصلاحاتی در جلسه مورخ یازدهم اردیبهشت ماه یکهزار و چهارصد و دو به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۳ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وی افزود: در طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری که با اصلاحاتی در جلسه مورخ دهم اردیبهشت ماه یکهزار و چهارصد و دو به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۳ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

طحان نظیف بیان کرد: لایحه سند الحاقی (پروتکل) اصلاحی موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از أخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه با اصلاحاتی در جلسه مورخ دوازدهم اردیبهشت ماه یکهزار و چهارصد و دو به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وی گفت: لایحه سند الحاقی (پروتکل) تمدید موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت‌های عضو مصوب جلسه مورخ دوازدهم اردیبهشت ماه یکهزار و چهارصد و دو مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اصلاحاتی در جلسه مورخ بیست و نهم فروردین ماه یکهزار و چهارصد و دو به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۳ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده به‌شرح زیر اعلام‌نظر می‌شود:

۱_ در تبصره ۲ ماده ۴، ایراد سابق مذکور در بند ۲-۳- نظر اخیر شورا کماکان به قوت خود باقی است.
۲_ در ماده ۹، ابهام سابق مذکور در بند ۵ نظر اخیر شورا کماکان به قوت خود باقی است؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۳_ در ماده ۱۸، با توجه به اصلاح به‌عمل‌آمده اطلاق «تصمیمات»، مغایر بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی شناخته شد.
۴_ در ماده ۲۲،
۱_۴_ در جزء ۱ بند (الف)، از این جهت که آیا مقصود از «مشورت»، پیشنهاد است یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۲_۴_ در بند (ح)، ایراد سابق مذکور در بند ۲-۷- نظر اخیر شورا، نسبت به محکوم‌علیه، کماکان به قوت خود باقی است.
۳_۴_ در بند (ث)، ایراد سابق مذکور در بند ۳-۷- نظر اخیر شورا، با توجه به اصرار مجلس شورای اسلامی، کماکان به قوت خود باقی است.
۴_۴_ در بند (ر)، ایراد سابق مذکور در بند ۴-۷- نظر اخیر شورا، با توجه به اصرار مجلس شورای اسلامی، کماکان به قوت خود باقی است.
۵_ در ماده ۳۴، ایراد سابق مذکور در بند ۲-۱۰- نظر اخیر شورا، مبنیاً بر ایراد مذکور در بند (ح) ماده ۲۲، کماکان به قوت خود باقی است.
۶_ در ماده ۳۵، بند (ج) الحاقی، از این جهت که آیا اشخاص مذکور امکان مراجعه به هر دو مرجع رسیدگی را دارند و یا صرفاً در هیأت داوری موضوع قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، حق طرح دعوی خواهند داشت، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۷_ در ماده ۶۶، ایراد سابق مذکور در نظر اخیر شورا، با توجه به اصرار مجلس شورای اسلامی، کماکان به قوت خود باقی است.
۸_ با عنایت به نظر هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام درخصوص طرح فوق، مصوبه در موارد مذکور در نامه این هیأت، مغایر بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی شناخته شد. به پیوست نظر این هیأت به شماره ۰۱۰۱/۱۰۳۹۲۲ مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ درخصوص این طرح عیناً جهت اقدام لازم ارسال می‌گردد.

تذکرات:
۱_ در ماده ۱،
۱_۱_ در بند (ر)، واژه «قرادادی» به «قراردادی» اصلاح گردد.
۲_۱_ در بند (ص)، پیش از عبارت «در بستر»، واژه «صرفاً» اضافه گردد.
۲_ در ماده ۳۱، با توجه به اصلاح شماره اجزای بند (ب)، در اصلاحات بند‌های ۴ و ۵ مصوبه جدید، به این اصلاح شماره اجزا توجه گردد.
۳_ در ماده ۳۲، در بند (ت)، عبارت «اعضای هیأت سرپرستی» به عبارت «اعضای موقت هیأت سرپرستی» اصلاح گردد.
۴_ در ماده ۶۰، پس از اصلاح انجام‌شده، علامت «» بعد از «و» زائد است و حذف شود.

وی اظهار کرد: طرح حمایت از مالکیت صنعتی با اصلاحاتی در جلسه مورخ دهم اردیبهشت ماه یکهزار و چهارصد و دو به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۳ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده به‌شرح زیر اعلام‌نظر می‌شود:

_ در تبصره ۲ ماده ۴۰ و مواد ۷۱ و ۸۲، با توجه به اصرار مجلس شورای اسلامی بر مصوبه سابق خود، ایرادات پیشین این شورا کماکان به قوت خود باقی است.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: طرح حمایت از گزارشگران فساد مصوب جلسه مورخ بیست و هفتم فروردین ماه یکهزار و چهارصد و دو مجلس شورای اسلامی در جلسات شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که به‌شرح زیر اعلام‌نظر می‌گردد:
۱_ در ماده ۱،
۱_۱_ در تبصره جزء (پ) بند ۱، «فساد مهمی که موجب اخلال در نظم و امنیت عمومی شود»، از این جهت که شامل مواردی غیر از رفتار‌های مذکور در ماده ۲ نیز می‌شود یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۲_۱_ بند ۶، از جهت رعایت تناسب درجه‌های ارث مذکور با احکام این مصوبه، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۲_ ماده ۲، از جهت مستند قانونی در بعضی از رفتار‌های ارتکابی در بند‌های مذکور، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۳_ ماده ۷،
۱_۳_ با توجه به تعیین مهلت برای درخواست اعمال حمایت‌های مذکور، از جهت روشن نبودن تکلیف مواردی که خطر‌ها و تهدید‌های مورد نظر، پس از مهلت تعیین‌شده ایجاد شود، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۲_۳_ تبصره ۱، از جهت عدم تعیین تکلیف نسبت به مواردی که رسیدگی فوری لازم است، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۴_ ماده ۱۵، از این جهت که رفتار مذکور از جهات دیگری غیر از افترا یا جرم موضوع ماده ۶۹۸ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی قابل رسیدگی است یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

تذکرات:
۱_ در ماده ۱،
۱_۱_ در بند ۳، به جهت رعایت سیاق واحد، واژه «دادستان‌ها» به واژه «دادستانی‌ها» اصلاح گردد.
۲_۱_ در بند ۴، عبارت «اشخاص وابسته» به عبارت «افراد وابسته» اصلاح گردد.
۲_ در ماده ۴، بعد از واژه امارات، واژه «(نشانه‌ها)» حذف شود.

طحان نظیف بیان کرد: طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل با اصلاحاتی در جلسه مورخ دهم اردیبهشت ماه یکهزار و چهارصد و دو به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده به‌شرح زیر اعلام نظر می‌شود:

۱_ با توجه به اصلاح به عمل آمده در تبصره ۱ و حذف پیش‌بینی جزای نقدی ذیل بند اول این تبصره، منظور از «منابع حاصل» در بند دوم تبصره ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۲_ در تبصره ۳، حکم به هزینه‌کرد اعتبارات مربوطه «با تأیید سازمان پدافند غیرعامل کشور»، مغایر بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی شناخته شد.

تذکر:
_ در تبصره ۱، عبارت «چنانچه از کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری باشند» با توجه به اصلاح به عمل‌آمده زائد است و حذف گردد.

وی گفت: اصلاح اساسنامه صندوق ضمانت سپرده‌ها با اصلاحاتی در جلسه مورخ نهم بهمن ماه یکهزار و چهارصد و یک به تصویب هیأت وزیران رسیده است؛ در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

طحان نظیف اظهار کرد: اصلاح اساسنامه سازمان توسعه و بهره‌برداری فناوری‌های نوین آب‌های جوی مصوب جلسه مورخ بیست و سوم بهمن ماه یکهزار و چهارصد و یک هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: اصلاح اساسنامه شرکت بازآفرینی شهری ایران مصوب جلسه مورخ بیست و یکم اسفند ماه یکهزار و چهارصد و یک هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وی افزود: اصلاح اساسنامه شرکت عمران شهر‌های جدید (مادرتخصصی) مصوب جلسه مورخ بیست و یکم اسفند ماه یکهزار و چهارصد و یک هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

طحان نظیف اظهار کرد: اصلاح ماده (۷) اساسنامه بانک سپه مصوب جلسه مورخ بیست و یکم اسفند ماه یکهزار و چهارصد و یک هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: اصلاح اساسنامه‌های سازمان مناطق آزاد تجاری - صنعتی بانه - مریوان، مهران، بوشهر، سیستان، قصرشیرین و اینچه برون مصوب جلسه مورخ بیست و هشتم اسفند ماه یکهزار و چهارصد و یک هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

طحان نظیف گفت: اصلاح اساسنامه شرکت سهامی برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان مصوب جلسه مورخ نهم فروردین ماه یکهزار و چهارصد و دو هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وی افزود: اصلاح اساسنامه شرکت شهرک‌های کشاورزی مصوب جلسه مورخ دهم اسفند ماه یکهزار و چهارصد و یک هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که به‌شرح زیر اعلام‌نظر می‌شود:

_ جزء (ط) بند ۴ مصوبه، از این جهت که آیا سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی رعایت می‌شود یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

طحان نظیف در ادامه گفت: اعضای هیئت عالی بر نظارت بر حسن سیاستهای نظام ۱۵ نفر هستند که تعداد مجمع سه برابر این عدد است، ضمن اینکه رای گیری براساس سیاستهای کلی با مجمع متفاوت است و ممکن است رای مخالف بدهند.

وی درباره فروش خودروی خارج از ضابطه اظهار کرد: هنوز گزارشی در این باره نداریم، اگر داشته باشیم آن را بررسی می‌کنیم و اگر خلافی در این خصوص صورت گرفته باشد در بررسی صلاحیت‌ها مدنظر قرار می‌گیرد.

طحان نظیف درباره لایحه استخدام کارکنان گفت: اگر مجلس موارد مورد نظر را اصلاح کند آن را دوباره بررسی می‌کنیم؛ عمده موارد ابهام بود و اشکال نبود و موضوع در دستور کار کمیسیونهای تخصصی مجلس است.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: کارگروههایی با وزارت کشور در خصوص انتخابات در حال برگزاری است؛ تاکنون چهار همایش ملی با دفاتر استانی و شهرستانی شورا برگزار شده است. شورای نگهبان در انتخابات با سیصد هزار ناظر همکاری دارد که هیچ کدام از کارکنان شورا نیستند.

وی ادامه داد: شورا به این افراد آموزش می‌دهد تا بتوانند صیانت از رای مردم را انجام دهند.

طحان نظیف بیان کرد: نسبت به جدایی وزارت بازرگانی از صنعت و معدن هنوز این قانون به تصویب نرسیده است. اگر لایحه اخیر دولت که دو فوریت آن رای آورده ما نسبت به آن بار مالی مطرح نمی کنیم مگر اینکه بار مالی جدیدی در مجلس لحاظ شود.

وی ادامه داد: درباره انتخابات الکترونیک یکی از آن کارگروه‌ها در حال کار با وزارت کشور هستند.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: بحث تعقیب در قانون انتخابات وجود دارد اما تغییراتی در قانون شده ضمن اینکه اگر در بحث رسیدگی برای جلوگیری از تضییع حق دیده شده است.

وی‌گفت: شورای نگهبان جناحی عمل نمی‌کند و فرقی هم بین گروه‌ها نمی‌گذارد و بی طرف عمل می‌کند. انتخاب مردم در نتیجه عملکرد گروه‌های سیاسی بوده است.

سخنگوی شورای نگهبان درباره اصل ۵۹ قانون اساسی و بحث رفراندوم گفت: این موضوع یکی از ابزارهای پیش بینی شده در قانون است و تا کنون سه بار انجام شده است. آنچه در قانونگذاری معمول هست بر اساس نمایندگی انجام شود. راه اصلی تقنین از طریق نمایندگان مردم در مجلس است. در برخی موضوعات قانون اساسی آن را پیش بینی کرده که در اصل ۵۹ گفته نه در همه موارد بلکه در موارد بسیار مهم انجام شود.

طحان نظیف اظهار کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ موضوع خودروهای کارکرده تصویب شده بود و شورا به آن اشکال نداشت اما هیئت عالی نظارت بر حسن سیاستهای کلی نظام به آن اشکال داشت که این ایرادات به مجلس ارسال شد گویا لایحه در مجلس است که در صورت تصویب شورا دوباره آن را بررسی خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
قرار بود برسه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
شماراست میگید ما مردم ساده هم باور میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
در ایران شورای نگهبان و مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی همشون فرمالیته هستن و عین طوطی گفته های صاحبشونو تاییدو تکرار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۰۳:۴۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
حقوقهای نجومی واملاک نجومی وفسادهای نجومی چه ؟ گزارش آنها هم خدمتتان نرسیده طحال جان ؟
Iran (Islamic Republic of)
زمان ب
۰۲:۲۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
یاد بیست سال قبل افتادم، ناظم مدرسمون
یه روز بچه ها سر و صدا کردن، بنده خدا اومده بود تو کلاس گفت: بد ها کیه ؟ بیاد جلو
کسی نیومد،
بعد گفت: شانس آوردین کسی شیطونی نکرد.
و رفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
شاهدت کیه؟!!
Japan
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
ماجراهای پینوکیو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
توقع داری گزارشی هم برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
از شورای نگهبان درخواست ویژه است که قیمت ماشین و منزل با توجه به دروس المپیادی قیمت آنها به خوبی اصلاح شود چراکه اصلاح قیمت ساده است و با تکنیک های المپیادی کمک رسان باشید تا از نجات منتظران کمک‌ خوشحال باشيد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
باسلام طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟.چرا مدام امروز فردا میکنید مگه امنیت شغلی وروانی کارگران شرکتی وپیمانکاری براتون مهم نیست کمرمونه تورم وحشت ناک با این شرکتهای واسطه وزالو صفت شکست شما هنوز دارید ایراد نقطه ای میگیرید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
از هیچی به شورای نگهبان گزارش نمیرسه بابا چشاتون ببنید هم باز دیده میشه شما کلا کور شدید واقعا هچیی از این بی عدالتی ها رو نمیبینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
یادش به خیر .پژو405سال 92صفرگرفتم 26میلیون.اما الان 26میلیون لاستیکش هم نمیشه...چقدربدبختیم ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا هنوز نرسیده؟مقصر پست چی هست.خخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
برادر عزیز، هیچ وقت نخواهد رسید. چون قرار نیست برسه… بیچاره ملت گیر افتاد بین یک عده که تو همه چیز هوای هم دارن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی ش
۲۰:۴۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
آدم می مونه چی بگه!!!
شما نگهبان هستید باید برید دنبال دزد، نه منتظر بمونید.
کل دنیا فهمید، شما منتظر هستید!؟
شاید هم دارید قانون رو رعایت می کنید. الآن باید بهتون آفرین بگیم؟

مردم ایران جواب قاطع و کامل می خواهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
نه بابا شما مقامات گلید ،ما مردم بدیم
از اوضاع مملکت که گل و بلبله معلومه کار همتون درسته!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
این مثل اینجا صدق میکنه.
شکایت روباه رو پیش گرگ بردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
یکی این نگهبان ... رو از خواب خرگوشی بیدارکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
چاقو دستشو نمیبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
پس گرانی چی سکوت
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۹:۳۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
خودروسازان فراوانی را در این کشور رشد و پرورش دهید و قطب‌های خودروسازی پاک گازی و برقی
موتورهای پایه گاز سوز خودرو سبک و سنگین و موتورهای برقی برای خودروهای برقی
و افزایش قطب‌های خودروسازی در سراسر کشور و رسیدن به تیراژ بالای ده ملیون درسال تولید
خدا از کم کارها در رشد و پیشرفت خودروسازی و مردم کشورمان نگذره به حق همه پیامبرانش
Iran (Islamic Republic of)
جانم فدای ایران
۱۹:۲۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
ترا به خدا قسم تان میدهم به سمت افزایش قطب‌های خودروسازی و افزایش تولید خودرو تا مرز ده ملیون در سال گام بردارید این به نفع همه ماست چه خودمان و چه کشورمان و چه خودروسازی و چه قطعه سازی و چه صنعت و چه رشد و پیشرفتمان
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۲۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
آیا کسی در وزارت صمت و در این کشور به فکر تولید رباتیک و انبوه و ده میلیونی و افزایش قطب‌های خودروسازی چه گازی و چه برقی و چه و چه و ...هست ؟!نه اصلا نیست
#افزایش تولید خودرو به ده ملیون در سال
#تولید ده ملیون خودرو در سال
تولید و مونتاژ دهها میلیونی حتی با کمک چین
چرا اینقدر برای خودرو دار شدن هر ایرانی سد میشوید کمی عاقلانه بیندیشید اینکار شهرهای قطعه سازی را رونق میبخشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
سئوال اینجاست چرا در سایتهایی مثل دیوار رو نمیبندید تا ترویج گرانی نکنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
با سلام
از قدیم گفته اند که چاقو دسته خودش را نمیبرد.
در مورد خودرو سازیهای ظالم داخلی: آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است.
تو خود حدیث مفصل بخوان از اینگونه اظهار نظرها
خداوند انشاءالله ......
وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
گزارش را چه ارگانی باید برسونه دست شورای نگهبان؟
همونایی که ماشین گرفتن خودشون؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
در دروغگویان خیری نهفته نیست...
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۱۷:۵۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
طرف نه اسمش ایرونیه نه فامیلش اونوقت انتظار داری دغدغه ایران و ایرانی رو داشته باشه؟؟؟؟
چه گناه کبیره ای کردیم که خدا اینها رو بر ما مسلط کرد.
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۱۷:۵۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
باسلام طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟.چرا مدام امروز فردا میکنید مگه امنیت شغلی وروانی کارگران شرکتی وپیمانکاری براتون مهم نیست کمرمونه تورم وحشت ناک با این شرکتهای واسطه وزالو صفت شکست شما هنوز دارید ایراد نقطه ای میگیرید؟
Germany
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
نظیف جان، حالا بشین تا گزارشش برسه. یه وقت خودت پا نشی بری تحقیق
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۷:۲۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
اهان یعنی الان باید منتظر بمونیم که برسه ، گاها واقعا واسه خودم برای اینکه این همه از این مجموعه طرفداری کردم متاسف میشم این اخبارو میبینم واقعا اول مظلوم عالم علی بوده اخر مظلوم هم امام زمان .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
چاقو که دسته خودشو نمیبره چرا باید گزارش بهتون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
تمام دنیا خبر دار شده شورای نگهبان خبر دار نشده منتظر ارسال گزارش هستند امان از پیری و ناتوانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
جدی چه بد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
کجاست بگید گزارش بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
هرچه بگندد نمکش میزنند
وای به روزی که بگندد نمک.
فساد ریشه دار از بورس تا.........
گند زدید به باورهایِ ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
ببخشید دیر شد الان میزارن تو سینی میارن خدمتتون‌.پوززززززززززژ،،،،،ژززززش از اینهمه احساس مسئولیت.
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۶:۰۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
باسلام طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟.چرا مدام امروز فردا میکنید مگه امنیت شغلی وروانی کارگران شرکتی وپیمانکاری براتون مهم نیست کمرمونه تورم وحشت ناک با این شرکتهای واسطه وزالو صفت شکست شما هنوز دارید ایراد نقطه ای میگیرید؟
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۵:۴۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام‌ ،

چطور می شود باور کرد تا این حد واضح صحبت می شود ؟
ممنونم باشگاه خبرنگاران جوان عزیز .
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۵:۴۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
رسیدن به تولید ده ملیون خودرو در سال یعنی

مطرح شدن در صنعت خودرو
یعنی خودرو دار شدن بیشتر مردم
یعنی توان نوسازی بالا
یعنی توان صنعتی بالا
یعنی بوجود آمدن شهرها و شهرک‌های قطعه سازی
یعنی صنعتی شدن
و دهها و صدها مورد دیگر پس بفکر تولید انبوه و گسترده میلیونی باشید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۴۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
اون نمازی که میرید میخونید چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
پس الان وقطشه پراید بشه ی ملیارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
چقدر شما قانون مندین تو‌جهان تک هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
تو راس میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
طرح گذاشتین قیمت خودرو رو هر سال چند بار گرون میکنید. آیا حقوق حقوق بگیر ها رو هم همین کار رو میکنید.
Germany
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
دقیقا
Germany
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
... و نخواهد رسید، چون خودتون هم تمایلی به رسیدنش ندارید...
داستان ادامه دارد...
از وقتی دیدیم نگهبانها دنبال دزدها دویدن ولی شورای ما منتظر که اونا بیان پیشگاهشون...
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۳:۵۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
می دونید مشکل کجاست.. مشکل این هستش همه کارمندها ارشد و مسئولین سالهاست خودشون رو از مردم جدا کردن اصلا نمیشنوند نمیبینند مارو .توی یک کشور دیگه که خودشون درست کردن زندگی میکنن‌.حتی به کارمندهای بانک ها هم بدون نوبت خودرو دادن. چه برسه به کارمندهای دولت و نظامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
لطفاً در صورت صحت نام بانک را بفرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
همه بانکها وام خودرو به کارمندان خودشون دادند وام های متعدد ارزان ، حالا کدام بانک را نام ببرم ؟ همه بانکها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
ناشناس 17:38 گفتم در صورتیکه بانکی بدون نوبت خودرو گرفتن نام ببرید تا پیگیری شود ، وام را که همه سازمانها و ارگانها به هر نحوی به کارکنان خود می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
هر چی شما بگید جیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
خواهشاً بازار خودرو را دریابید، این چه وضعیتی هست که درست کرده اید.رئیس جمهور و رئیس مجلس باید بازخواست شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
بشین تابیاد .........میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
تو میگی قوه مقننه اونوقت میگی بد ون قانون وبدون ضابطه اینا اول خارج از نوبت برا خودشون قانون درست میکنن بعد خودرو سوار میشن آقای قالیباف سابقه زیادی توی این کارها داره الگانس های نیروی انتظامی یادت هست داد نمایندگان مجلس رادرآورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
میدونی چرا؟ چون همتون با همید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
در این مورد منتظر گزارش هستید ولی اگر بخواهید کسی را حذف کنید میرید از همسایه هاش میپرسید که چی میپوشه و چی میخوره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
کم چرند و چرت و پرتی بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
بشینید تا خبرش به موقعی بهتون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
گزارش تو راه بود نمیدونم تا حالا چرا نرسیده حتما توترافیک مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
از ماست که بر ماست!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
از دوغ که برماست!
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۲:۱۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
همه عالم و آدم با خبر شدند شما منتظر ارسال گزارش هستید هنوز؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
روند قیمت صعودی شد
تمام آتیشها از گور وزارت صمت مافیا بلند میشود
توکلی گریه نمیکرد در قیمت مونتاژی تجدید نظر شود بازار بهم نمیریخت
جالبه دلالان مونتاژ کار چینی این چند روز چقدر رپوتاژ و مقاله در سایتهای مختلف رفتند و اآه و ناله کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
وزارت مافیا بگید
Iran (Islamic Republic of)
Y
۱۲:۱۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
گزارش میرسه بنشینید میارن خدمتتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
باید رفت سراغش نه اینکه گزارش بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
خودرو را دریابید؟ چرا مسئولاان پاسخگو نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام
چرا همه مسئولان در زمینه خودرو سکوت اختیار کردند؟ چه علتی دارد که در یک سال فیمت خودرو ۴ برابر می شود؟ آیا مافیای خودرو از مجلس و دولت قوی تر است؟ یا خدایی نکرده دست هوایی پشت پرده است.
رئیس جمهور و رییس مجلس باید پاسخگو مردم باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
احسنت گناه اونایی ک حتی قدرت خرید ی پراید دسته دوم ندارن گردن مسئوولین الهی آه ملت بگیرتون روز خوش نبینین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
وای به حالی که بگندد نمک
Iran (Islamic Republic of)
کدام نمک
۱۳:۰۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
انان نمک نیستند گه گندی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
حیف از نمک واقعا

اون از بورس این از.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
دروغگودشمن خداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
رفتم قیمت باربند دوچخه بگیرم فروشنده گفت 600تومان .بعد خندید .. میدونست که منطزرم ارزون بشه .مثل این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
این همه دروغگو!
آخرین اخبار