معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: راه‌اندازی و احداث سالن سینما در تمامی شهرستان‌های استان می‌تواند تاثیر زیادی در رشد هر چه بیشتر هنر هفتم در استان داشته باشد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه‌ریزی برای فعال شدن یک سالن سینما در شهرستان فارسان انجام شده است و در شهرستان بروجن نیز علاقه‌مندان زیادی در زمینه هنر سینما دارد.

شهرام فرجی افزود: هم‌اکنون در استان تنها، پردیس سینمایی چهارمحال و بختیاری با عنوان پردیس سینمایی بهمن و با چهار سالن نمایش مسقف و یک سالن روباز به صورت مستمر به اکران فیلم می‌پردازد و سالن غدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در موارد خاص مانند اکران فیلم‌های جشنواره استانی فجر مور استفاده قرار می‌گیرد و باید به فکر توسعه زیر ساخت‌های نمایش فیلم در استان باشیم.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: پارسال در استان فیلم‌های اکران شده در پنج هزار و ۸۲۹ سانس به روی پرده نقره‌ای رفتند و تعداد مخاطبان هنر هفتم در استان به ۷۱ هزار و ۴۴۳ نفر رسد که بعد همه‌گیری کرونا تعداد چشمگیری است، ولی اگر شهرستان‌های استان نیز دارای سالن نمایش بودند، بی‌شک مخاطبان بیشتری می‌توانستند از دیدن فیلم‌ها لذت ببردند و شاخص توسعه سینمایی استان افزایش می‌یافت.

فرجی گفت: پارسال که مانند سال‌های پیش شاهد اکران همزمان آثار جشنواره فیلم فجر در شهرکرد بودیم با استقبال بی‌نظیر مخاطبان مواجه شدیم که اگر شهرستان‌های استان نیز سالن مناسبی داشتند می‌توانستیم با اکران فیلم‌های جشنواره فرصت خوبی برای تماشای آثار سینمایی برای سینمادوستان شهرستان‌های استان نیز فراهم کنیم.

وی تاکید کرد:وجود سرمای هوا و بارندگی‌ها به‌ویژه در نیمه دوم سال مانعی برای سفر و تماشای فیلم توسط علاقه‌مندان به هنر هفتم در مرکز استان است و بی‌شک احداث سالن سینما در شهرستان‌ها می‌تواند زمینه مشارکت همه علاقه‌مندان به سینما در استان را فراهم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار