رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: دستگاه ماموگرافی دیجیتال در بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهر نصب و راه اندازی شد.

آقای ارجمند گفت:دستگاه ماموگرافی پیشرفته دیجیتال به پیکسل ۶ ضلعی- ۵۰ میکرون مطابق با جدیدترین تکنولوژی مجهز است و به منظور تشخیص زود هنگام بیماری‌ها و توده‌های پستان در بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه نصب و راه اندازی شد.

وی افزود: هدف از راه اندازی این دستگاه افزایش ارائه خدمات  به بیماران و شهروندان است.

 رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: بیماری سرطان سینه از بیماری های شایع در بانوان است که با راه اندازی این دستگاه می‌توان با تشخیص به موقع از این بیماری پیشگیری و اقدامات لازم را انجام داد.

آقای ارجمند به روش تصویربرداری ماموگرافی به عنوان یکی از مهمترین شیوه‌های تشخیص به موقع و مبارزه با سرطان پستان اشاره کرد و اظهار داشت: این روش شامل انجام رادیوگرافی از بافت نرم پستان به منظور ارزیابی توده ها، ضایعات و در نهایت شناسایی سرطان پستان است.

وی با اشاره به اینکه هر اقدامی در راستای پیشگیری از بیماری‌ها و یا تشخیص زود هنگام کمک به رشد و سلامت جامعه می‌باشد گفت: انجام ماموگرافی برای زنان بالای ۴۰ سال هر دو سال یکبار ضروری و در تشخیص به موقع و راه‌های پیشگیری و درمان بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: بیماران می‌توانند روز‌های شنبه تا پنجشنبه در وقت اداری با مراجعه حضوری به پذیرش بخش رادیولوژی بیمارستان امیرالمونین (ع) جهت رزرو نوبت اقدام نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار