معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: متوسط زمان خاموشی برق مشترکین در استان به ۲۸۶ دقیقه در سال کاهش یافت.

فریبرز مرادیان گفت: با برنامه‌ریزی و انجام طرح‌های اجرایی مدت زمان کاهش خاموشی برق مشترکین در استان چهارمحال و بختیاری از ۵۳۴.۵ دقیقه در سال ۹۶ به ۲۸۶ دقیقه در پایان سال ۱۴۰۱ کاهش یافت.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اساسی‌ترین هدف برنامه‌ریزی و بهره‌برداری از سیستم‌های توزیع برق تداوم انرژی الکتریکی با کیفیت مناسب است، ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های مدون در سال‌های گذشته و اجرای پروژه‌ها و بهینه‌سازی مستمر شبکه‌های توزیع برق، متوسط مدت زمان خاموشی برق هر مشترک در استان از ۵۳۴.۵ دقیقه در سال ۱۳۹۶ به ۲۸۶ دقیقه در سال ۱۴۰۱ و تعداد قطعی‌های شبکه برق از ۲ هزار و ۲۶ مورد در سال ۹۶ به یک‌هزار و ۸۰ مورد در سال ۱۴۰۱ کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید


وی با تاکید بر اینکه شاخص‌های مرتبط با قابلیت اطمینان در شبکه توزیع برق رابطه مستقیمی با سطح رضایت‌مندی مشترکین دارد، افزود: شاخص سرانه انرژی توزیع نشده برای هر مشترک استان در سال ۱۴۰۱ در شبکه‌های سراسری توزیع برق کشور ۱۸۵ کیلووات ساعت بوده و نرخ انرژی توزیع نشده در سنجش داخلی استان از ۱.۴۷ در سال ۹۶ به ۰.۸۱ در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

مرادیان، تهیه برنامه جامع تعمیرات، بازدید و نظارت بر انجام سرویس‌ها و تعمیرات دوره‌ای، پیاده‌سازی کامل طرح هوشمندسازی مراکز اتفاقات شهرستان‌ها، ارتقای نقاط مانوری در شبکه‌های فشار متوسط، ایجاد تمرکز در ساخت و توسعه اتوماسیون شبکه، استفاده از کلید قابل قطع زیربار، راه‌اندازی گروه‌های عملیات خط گرم، قابلیت رویت نشان‌دهنده خطا بر اتوماسیون توزیع، بازدید از منابع تولید پراکنده و ... را از جمله اقدامات و برنامه‌های کاهش شاخص‌های نرخ انرژی توزیع نشده، تعداد قطعی‌های شبکه برق و متوسط مدت زمان خاموشی هر مشترک (برحسب دقیقه) عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.