انتقاد فرماندار از عدم پرداخت تسهیلات اشتغال در اهر

فرماندار اهر از عدم پرداخت تسهیلات اشتغال از سوی بانک‌ها در این شهرستان انتقاد کرد.

 آقای غنی‌زاده در جلسه کارگروه امور اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر گفت:با توجه به اینکه جذب نیرو در ادارات دولتی امکان‌پذیر نیست به همین علت دولت از پرداخت تسهیلات در قالب تبصره‌ها و تکلیفی به سرمایه‌گذاران در راستای اشتغالزایی حمایت می‌کند اما مراجعه‌کنندگان به بانک‌ها ماه‌ها در انتظار می‌مانند تا تسهیلات را دریافت کنند.

فرماندار اهر گفت: با توجه به وجود هزاران نفر جوان تحصیل‌کرده بیکار در این شهرستان اگر بخواهیم برای این بیکاران اشتغالزایی کنیم لازم است هم ادارات و هم بانک‌ها در این زمینه همکاری کنند.

آقای غنی‌زاده تاکید کرد: اداراتی که تاکنون نتوانسته‌اند برای دریافت تسهیلات پرونده‌ای تشکیل دهند و یا پرونده‌های ناقص دارند نسبت به جایگزینی افراد اقدام کنند.

وی افزود: شهرستان اهر پتانسیل‌های مختلفی در بخش‌های گردشگری، کشاورزی و معدنی دارد و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی می‌کنند که لازم است با رفع موانع و همچنین پرداخت به موقع تسهیلات از سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها حمایت کنیم.

فرماندار اهر از پرداخت ۲۵ درصد تسهیلات اشتغالزایی از محل تبصره ۱۶ در شهرستان اهر خبر داد و گفت: سهم شهرستان اهر برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از محل تبصره ۱۶، ۸۹۰ میلیارد ریال است اما تاکنون ۲۲۰ میلیارد ریال یعنی ۲۵ درصد تسهیلات پرداخت شده است.

آقای غنی‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی سال گذشته پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از محل تبصره ۱۶ ابلاغ شد به خاطر بسته شدن سامانه امکان پرداخت مابقی تسهیلات به معرفی شدگان وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.