مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون و ۶۲۹ هزار راس انواع دام سبک و سنگین در استان علیه انواع بیماری‌های مختلف دامی و مشترک مایه‌کوبی شدند.

حسین حیدری مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : از تعداد دام های واکسینه شده ۱۰ میلیون و ۲۷۵ هزار راس را دام‌های سبک و مابقی را دام‌های سنگین تشکیل می‌دهند که توسط اکیپ‌های واکسیناسیون بخش خصوصی و دولتی در مقابله با بیماری‌های دامی و مشترک در استان واکسینه شده اند.

وی اضافه کرد: در همین راستا بدن یک میلیون و ۲۶۰ هزار راس دام سنگین و ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار متر مربع جایگاه دام‌ها در سال گذشته سمپاشی شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه یادآور شد: در بخش طیور در سال گذشته ۱۰۳ میلیون و ۲۹۴ هزار دُز واکسن در مرغداری‌ها مصرف شده است و یک میلیون و ۴۴۰ هزار قطعه طیور بومی به صورت رایگان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.

حیدری، با اشاره به صادرات انواع دام و طیور از مبدا کرمانشاه به خارج از کشور گفت: در سال گذشته مجوز صادرات بیش از ۹۳ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و ۸۸ راس دام سنگین و به خارج از کشور صادر شد.

وی افزود: در سال گذشته مجوز جابه جایی بیش از ۴۶۱ هزار راس راس دام سبک و چهار هزار و ۶۰۰ راس دام سنگین، بیش از ۲۴ میلیون قطعه مرغ زنده، هشت میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه یکروزه و بیش از ۵۸۰ تن انواع گوشت گرم و منجمد گاو گوسفند از مبدا کرمانشاه در داخل کشور صادر شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.