نشست خبری چهارمین جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی با سخنرانی علی رحمانی مدیرکل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و محمدرضا قائمی‌نیک، رئیس کمیسیون علمی جشنواره و شاکری دبیر اجرایی جشنواره در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی رحمانی، مدیرکل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و دبیر چهارمین دوره جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی گفت: سبک زندگی به‌عنوان ‌یکی از مهم‌ترین مسائل مورد اهتمام فعالان، نخبگان و مدیران فرهنگی کشور و نظام اسلامی و مورد تأکید ویژه و راهبردی مقام معظم رهبری است تا جایی که معظم‌له سال‌ها بر این موضوع تأکید و تصریح دارند و حتی در بیانیه گام دوم مسئله سبک زندگی را مورد تأکید و دقت قرار دادند.
 
او افزود: پس از فراخوان و اطلاع رسانی این جشنواره تعداد 6 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره كتاب سال سبك زندگي ارسال شد که از این تعداد پس از ارزیابی اولیه 324 اثر توسط دبیرخانه دریافت و سپس 192 اثر واجد صلاحیت ورود به چرخه ارزیابی تفسیری شدند.

مدیرکل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و دبیر چهارمین دوره جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی ادامه داد: سبک زندگی، مبانی و مفاهیم، سبک زندگی و هویت ایرانی و اسلامی، سبک زندگی، خانواده، جنسیت، سبک زندگی و زندگی شهری، سبک زندگی، رسانه و فضای مجازی، سبک زندگی، تولید و مصرف فرهنگی، سبک زندگی، آموزش و سلامت، سبک زندگی، الگوها و اسوه‌ها و سبک زندگی، آئین‌ها و مناسک، محورهای جشنواره بوده است.
 

رحمانی بیان کرد: ظرفیت شناسی، جریان‌یابی، شناسایی فعالان عرصه سبک زندگی و استعدادهای بالفعل از جمله اهداف این جشنواره است. همچنین شناسایی آثار فاخر مرتبط با سبک زندگی، ایجاد شبکه تعاملی و ارتباطی بین فعالان عرصه سبک زندگی در این عرصه از دیگر اهداف جشنواره ملی کتاب سبک زندگی است.

او تصریح کرد: باتوجه به  فقدان مبانی نظری و فکری مرتبط با حوزه سبک زندگی ایرانی و اسلامی، دبیرخانه تلاش کرد تا از طریق ارتباط با مراکز آموزشی، حوزوی و دانشگاهی، اقدام به برگزاری میزگردها و نشست‌های ترویجی و تخصصی کند که در این راستا، مراکز عالی بزرگی همکاری کردند از جمله دانشگاه تهران، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت ارشاد، موسسه مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، دانشگاه فردوسی، مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، پژوهشکده اسلام تمدنی و... که در قالب شناسایی مسائل مرتبط به برگزاری میزگرد و نشست پرداختند.

مدیرکل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و دبیر چهارمین دوره جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی با بیان این که در موضوع سبک زندگی، ضعف محتوا و منبع داریم تاکید کرد: نیازمند اجتهاد و تولید علم هستیم و امیدواریم این جشنواره منشا اثر و نقطه جدیدی در این عرصه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.