رییس اتاق تعاون کشور گفت: بر اساس سند توسعه بخش تعاون کشور ، شورای توسعه تعاون باید در استان‌ها شکل گیرد.

رییس اتاق تعاون کشور در نشست هم اندیشی اعضای مجمع نمایندگان اتاق تعاون ایران در زیباکنار رشت ، با اشاره به تصویب و ابلاغ سند توسعه بخش تعاون از سوی دولت و رییس جمهوری در روز‌های پایانی ۱۴۰۱ ، گفت : در این سند برای توسعه بخش مهم و حیاتی تعاون در رشد اقتصادی کشور ، ۲۵۴ حکم برای ۳۲ دستگاه اجرایی تنظیم و تبیین شده است. 

بهمن عبداللهی، یکی دیگر از احکام مهم سند توسعه بخش تعاون کشور را تکلیف وزارت کشور برای شکل دهی شورای توسعه تعاون در استان‌ها عنوان کرد و افزود: براساس این سند، شورای توسعه تعاون در هر استان به ریاست استاندار و با عضویت معاون اقتصادی استاندار، رییس اتاق تعاون و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آن استان باید تشکیل شود. 

وی به پذیرش ایران در انتخابات اعضای هیات رییسه اتحادیه جهانی تعاون ، نخستین بار در تاریخ بیش از صد ساله این اتحادیه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: شهریور امسال ۲ اتفاق مهم برای اتاق تعاون ایران رقم خواهد خورد که برگزاری نخستین کنگره بین المللی تعاون و میزبانی جلسه هیات مدیره اتحادیه جهانی تعاون را شامل می‌شود.

استاندار گیلان نیز در این همایش ، خبر تشکیل شورای توسعه تعاون استان گیلان را به عنوان نخستین شورای توسعه تعاون استانی در کشور اعلام کرد و آنرا از مهمترین راه‌های اجرای برنامه‌های راهبردی دولت در مسیر مردمی کردن اقتصاد دانست. 

دکتر اسدالله عباسی ، با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی و زنجیره‌های ارزش در حوزه‌های مختلف اقتصادی و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای تولید فرآورده‌های صادرات محور در گیلان ، افزود : پارسال ۷۲ طرح تعاونی با سرمایه گذاری بیش از هزار و ١٠٠ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای بیش از هزار نفر در گیلان به بهره برداری رسید. 

وی تقویت تعاونی‌ها و حمایت از تعاونگران را از اولویت‌های اصلی و مهم در تصمیم گیری‌های استان دانست و گفت: در سالی که به نام مهار تورم و رشد تولید مزین شده، برای رسیدن به این اهداف بزرگ، حمایت از بخش تعاون یکی از مهم‌ترین و بهترین راه‌های ممکن خواهد بود.

در این مراسم همچنین سیدکاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا و رییس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی ، با تاکید بر نقش مهم و موثر حوزه تعاون در اقتصاد کشور، گفت: احیا و ایفای درست و متناسب سهم تعاون در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، مسیر‌های بسیاری را برای رسیدن به اهداف مهم توسعه پایدار هموار خواهد کرد.

خلیل بهروزی فر ، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز بر نهادینه شدن فرهنگ تعاون در جامعه تاکید کرد و گفت: تعاونی‌ها در حوزه‌های مهم تولید و اشتغال حرف‌های زیادی برای گفتن دارند که با برنامه ریزی بهینه گیلان ، میزبان اعضای مجمع نمایندگان اتاق تعاون کشورو جدیت بیش از پیش باید طبق نظر رهبر معظم انقلاب، برای رساندن سهم حدود ٧ درصدی آن به ٢۵ درصد گام برداشت.

سیاوش آقاجانی ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان هم در این نشست ، با اشاره به ایجاد فرصت طلایی برای تعاون و اراده‌ای که برای برون رفت از اقتصاد دولتی به وجود آمده است، گفت: باید با مردمی سازی اقتصاد براساس کیفی سازی تعاونی‌ها و تکیه بر عدالت محوری، برای توسعه هرچه بیشتر بخش تعاون تلاش و کوشش کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.