در سایه اختصاص بودجه نظامی جدید آلمان به اوکراین،

زلنسکی وارد آلمان شد

رئیس‌جمهور اوکراین، لحظاتی پیش در حالی وارد برلین شد که روز گذشته آلمان بزرگترین کمک هزینه خود به کی‌یف را به ارزش ۳ میلیارد دلار اعلام کرد.

این سفر «ولودیمیر زلنسکی» می‌تواند به عمیق‌تر شدن روابط دو کشور اوکراین و آلمان منجر شود در حالیکه روابط این دو در چند وقت اخیر به دلیل موضع دوسویه آلمان نسبت به قدرت نظامی تیره و تار بوده است. زلنسکی روز یکشنبه در پیامی توییتری گفت که در این سفر «درباره تسلیحات، بازسازی و همچنین اتحادیه اروپا و ناتو- که اوکراین امیدوار است به آنها بپیوندد» مذاکره خواهد کرد.

به گزارش واشنگتن پست، در ابتدا آلمان برای ارائه تانک‌های نبرد لئوپارد به اوکراین اکراه داشت که باعث واکنش شدید سایر متحدان غربی شد. اما روز شنبه، برلین از کمک نظامی جدید ۳ میلیارد دلاری به کی‌یف خبر داد و در همین راستا یک مقام ارشد اوکراینی در پیامی تلگرامی گفت: «آخرین بسته شامل ۳۰ تانک لئوپارد، حداقل ۱۰۰ خودروی زرهی دیگر، ۲۰۰ هواپیمای بدون سرنشین و مهمات خواهد بود.»

روز گذشته زمانیکه آلمان درباره سفر زلنسکی به برلین بیانیه خود را منتشر کرد، «کریستین مولینگ» معاون مدیر شورای روابط خارجی آلمان، گفت که زلنسکی می‌خواهد مستقیم از «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، درباره رویکرد او درباره جنگ سوال کند.

رئیس جمهور اوکراین آخرین بار فوریه سال گذشته درست قبل از شروع جنگ برای حضور در شورای امنیت مونیخ به آلمان سفر کرده بود. آلمان که بزرگ‌ترین اقتصاد اروپاست، در آغاز جنگ واکنش‌هایی همراه با تردید داشت و با انتقاد مواجه ش، اما، اکنون این کشور به یکی از بزرگترین ارائه دهندگان کمک‌های مالی و نظامی اوکراین تبدیل شده است.

دیدار زلنسکی با پاپ

واتیکان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، این دیدار ۴۰ دقیقه طول کشید. رئیس جمهور اوکراین و رهبر کاتولیک‌های جهان درباره وضعیت بشردوستانه و سیاسی مرتبط با جنگ اوکراین و روسیه گفتگو کردند. آن‌ها همچنین به ضرورت کمک‌های بشردوستانه برای افراد نیازمند در اوکراین اشاره کردند.

ولودیمیر زلنسکی در یک توییت از پاپ به خاطر توجه به آلام میلیون‌ها اوکراینی قدردانی کرد. وی همچنین از پاپ خواست جنایت‌های روسیه در اوکراین را محکوم کند. 

آخرین دیدار بین این دو نفر در ۸ فوریه ۲۰۲۲ چند روز قبل از تهاجم روسیه به اوکراین انجام شد.

زلنسکی پس از این دیدار راهی آلمان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
هر وقت زلنسکی سراغ اربابان خودش می‌ره و اتهام زنی به ایران و دیگر کشورها را هدف خودش قرار میده باید متوجه شد ضربات سختی از روسیه دریافت کرده صدای نفس های آخرش بگوش میرسه در اوکراین فعلا مزدورها در خط نبرد هستند چون حجم تلفات ارتش اوکراین گویا از حد خارج هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
این هنرپیشه دلقک
دست پخت امریکا بوسیله انقلاب مخملی در اوکراین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
رفته برای گدایی والتماس وخوار وذلیل شدن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۶:۰۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
اینو وقتی بگیرنش این طور حرف می زنه: من مقصر نیستم چون مجبور بودم از مافوق اطاعت کنم. وگرنه کشته می شدم. من بی تقصیرم. من یک قربانی هستم.
آخرین اخبار